הקיץ מוציא את הנחשים מהמסתור

גאיה בת התשע הוכשה על ידי צפע. מומחי מרכז רפואי מאיר מסבירים מה יש לעשות במקרי הכשה בתקופה הכי מסוכנת בשנה

גאיה חצרוני, בת התשע ממושב חירות בילתה ביום שישי עם חברותיה במושב משמרת. בעודה הולכת על המדרכה היא הרגישה משהו מתחת לרגליה ולפתע חשה דקירה ברגלה. היא מספרת "ראינו נחש בגודל בינוני ומיד הבנתי שהוא הכיש אותי. התרחקנו מהנחש והתיישבתי על המדרכה. במקביל, אבא של חברה שעבר במקום התקשר מיד לאבא שלי וליערה ארוך-איילון שהיא תושבת המקום ועובדת בבית חולים מאיר שהנחתה אותנו ועזרה לנו".

גאיה התקשרה גם לאמה ג'ודי, ששהתה למרבה המזל בהמשך הרחוב, והגיעה תוך דקות ספורות למקום האירוע. ג'ודי משתפת: "גאיה הייתה מאוד מבוהלת אך לשמחתי היא ידעה מה לעשות ולפעול בדיוק כמו שלימדו אותה, לשבת ולא לזוז ובעיקר להזעיק עזרה באופן מיידי". ג'ודי הספיקה לצלם את הנחש על מנת שבבית החולים יוכלו לזהות באיזה סוג נחש מדובר. גם אורן, אביה של גאיה, הגיע למקום ויחד הם הסיעו את גאיה מהר למיון ילדים במרכז רפואי מאיר שם כבר התכוננו לקבלה. 

מקום ההכשה

ד"ר שלז מדגישה כי במקרי הכשת נחש יש משמעות רבה לטיפול טרום ההגעה למיון. "חשוב לדאוג לפינוי עד כמה שיותר מהיר לקבלת עזרה רפואית במוקד/בית חולים הקרוב ביותר. טרם הפינוי- יש לקבע את הגפה הפגועה ולהעביר את הנפגע למקום מוצל. יש להסיר צמידים ושעונים באזור ההכשה כדי למנוע לחץ, ולהימנע מלהניח חסמים או לנסות להקיז את הארס. צפע ארצישראלי הוא נחש ארסי הנפוץ בכל האזורים וגם בשרון. מקרי ההכשה הם לרוב סביב סוף האביב ותחילת הקיץ. חשוב שאנשים שאינם מיומנים בלכידת נחשים ימנעו מלנסות וללכוד את הנחש- כך מונעים הכשות נוספות. צילום של הנחש או תיאור שלו יספיקו על מנת לזהות אותו כנחש ארסי".

ד"ר אדם מציינת את תושייתה של גאיה שהתיישבה לאחר האירוע והתקשרה במהירות לעזרה. גם ג'ודי, אמה של גאיה מספרת שלמזלם יערה הגיעה לכיתתה של גאיה ולימדה אותם כיצד להיזהר מנחשים ומה לעשות במקרי הכשה. "חשוב שילדים בארץ ילמדו מה לעשות במצבים כאלה" היא מסכמת.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן