הקרב על הדיפו – כפר סבא הפסידה

הוועדה לתשתיות לאומיות הורתה למשרד התחבורה לקדם תוכנית להארכת המטרו לאזור השרון והשארת הדיפו במקומו מצפון לכפר סבא רפי סער "לא ניתן להחלטה השערורייתית הזו לצאת לפועל"

דיפו כפר סבא - ותל החליט להשאיר את הדיפו בכפר סבא

הקרב על הדיפו. סיבוב פרסה בקידום תכנית המטרו בשרון, למרות התנגדות עיריית כפר סבא למיקום הדיפו מצפון לשכונת 80 בכפר סבא החליטה הוועדה לתשתיות לאומיות להשאיר את מיקום הדיפו (מוסך ונקודת יציאת הרכבות) במקומה. האישור פותח פתח לקידום תכנית המטרו בשרון.

בניגוד להמלצת החוקרת המיוחדת, החליטה הוועדה להשאיר את הדיפו במקומו לפי התכנית המקורית. החוקרת המיוחדת שמונתה בוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) לבחינת ההתנגדויות במקטע הצפוני המליצה לבחון שינוי במיקום הדיפו, מתחם תחזוקה וחניית לילה לרכבות, הסמוך לכפר סבא — ולמקמו מדרום לטירה, תוך הארכת התוואי בכ-4 ק"מ נוספים. הוות"ל דחתה את המלצת החוקרת לבחון להעביר את דיפו כפר סבא בקו מטרו M1, ושם מתכוונים לקדם את המטרו במתכונתו המקורית, הכוללת את הקמת הדיפו בשטח המועצה האזורית דרום השרון.

עיריית כפר סבא זועמת

ראש העיר כפר סבא, רפי סער: ""הנזק הסביבתי והבריאותי שייגרם עלול להוביל לנזקים ארוכי טווח. לא ניתן להחלטה השערורייתית הזו לצאת לפועל"
 

החוקרת, תלמה דוכן, עוד המליצה כי במידה שמיקום הדיפו מדרום לטירה יימצא ישים — יהיה צורך להעבירו לבחינת הוות"ל במינהל התכנון שתכריע בין החלופות. החוקרת נימקה את המלצתה בכך שחלופה בטירה יוצרת הזדמנות להרחבת השירות התחבורתי ליישובים שבהם אין תחבורה ציבורית מפותחת, תוך יצירת קישוריות עם המזרחית וכביש 6, שתייצר הזדמנות לאוכלוסייה הערבית במשולש להשתלב בפעילויות במטרופולין.

הוות"ל ציינה בהחלטתה כי דחיית ההמלצות מונעת עיכוב משמעותי בהקמת המקטע הצפוני של המטרו. לפי הוועדה, הארכת זמן התכנון תשליך באופן ישיר על כלל הנוסעים בגוש דן.
 
ראש עיריית כפר סבא רפי סער
ראש העיר רפי סער, צילום: אלון גרגו

ראש העיר כפר סבא, רפי סער: "התבשרנו היום על ההחלטה המנותקת של הוועדה לתשתיות לאומיות להקים את מוסך הרכבות (דיפו), כחלק מפרויקט המטרו, בסמוך לשכונת מגורים בעיר כפר סבא. חשוב להבין – פרויקט המטרו צפוי לפעול רק בעוד כ-3 עשורים, אך אנו חושבים על דור העתיד כבר מהיום"
"ההחלטה התקבלה בדיונים סגורים, בעתות מלחמה ובניגוד לעמדת החוקרת המיוחדת שמונתה ע"י המדינה, וביצעה עבודה מקצועית במשך שנים והמליצה להקים את המתחם בסמוך לעיר טירה ומחלף אייל – בהתאם לחלופה שאנו הצענו.
"הנזק הסביבתי והבריאותי שייגרם עלול להוביל לנזקים ארוכי טווח ואנחנו לא נאפשר זאת!
"הנחיתי את הלשכה המשפטית לפעול בכלל האמצעים העומדים לרשותנו, על מנת למנוע את המהלך ולקדם את החלופה שנתמכת ע״י התושבים וכל הרשויות המקומיות בשרון ובשומרון. יחד עם כל ראשי הרשויות, לא ניתן לפגוע ולא נתפשר על איכות החיים, עתיד של ילדינו ובסביבת המגורים שלנו".

חברת המועצה ומועמדת לראשות העיר הדר לביא: " רפי סער עשה את כל הטעויות האפשריות ביחס למטרו. תחילה הזמין את הדפו לכפר סבא, אח"כ נעדר מהדיונים הרלוונטיים וכעת מתלונן על ההחלטות שהתקבלו. פרויקט המטרו החשוב יתקדם, וטוב שכך! כשנחליף הנהגה בכפר סבא נוכל גם להיאבק באופן רציני ואפקטיבי על התוואי הנכון."

הדר לביא צילום רמי זרנגר

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן