זום אין על ניקסון

זום על בן ניקסון – האינסטגרם, תופעת ההטרדות המיניות בעולם הדוגמנית ועל התמונות הכי יוצאות דופן שצילם עד היום על הקריירה של הצלם בן ניקסון שמציג בקרוב את תערוכת הצילומים FOG פארק כפר סבא בערפל

בגיל 53 הצלם בן ניקסון (רווק ואב לילדה בת 13) יכול להתגאות ברבבות תמונות מרשימות שצילם בחייו, ואולי אפילו להוריד הילוך, אבל האיש שנולד עם המצלמה ביד פשוט לא מסוגל לנוח. הוא חייב להמשיך ולתעד את היופי שבעולם שלנו. וגם אם הוא לא יפה סמכו על ניקסון שהוא ימצא את הפילטר המתאים שיעלים את הכיעור, או לפחות יגרום לו להיראות אמנותי.

הוא גדל בבת ים והחל לצלם כבר בגיל 14, בעיקר הפקות אופנה ופרסום. כשהוא נשאל איפה למד הוא מחייך ואומר "באוניברסיטה של החיים". כן, אוטודידקט , מסתבר שאם יש לך כישרון מולד לצילום ויכולת לימוד עצמי אתה יכול להגיע מאוד רחוק.

בין השאר הוא צילם הפקות אופנה למעצבים בהולנד ‏ובהודו, צילם מלכות יופי ועבד במגזין "ראש אחד", שם בעידן הטרום סלולרי היה מצלם קטעים ויזואליים מיוחדים ‏ומחבר בין בחורים לבחורות דרך העיתון.

בזכות המצלמה, שמדברת בשפה אוניברסלית, טייל בעולם, התגורר תקופה במיאמי וצילם דוגמניות של  סוכנות הדוגמנות הבנלאומית elite models  בתקופה שבה לא היה Instagram וצלמים נחשבו לאמנים.

"כדי להתפרסם היה צריך לעבוד מאוד קשה", הוא מספר. "זה לא כמו היום שכל אחד שיודע להדליק אייפון קורא לעצמו צלם".

כשבתו נולדה הוא פתח משרד פרסום והפקות בגבעתיים, אבל כשברקע מלחמת לבנון השנייה עסקים רבים קרסו, ולכן הוא החליט למזער נזקים, לעבור לכפר סבא ולהתרחב גם לעסקי הוידאו.

"התחלתי עם סרטי תדמית לעסקים קטנים וחוץ מצילומי שיניים אני מצלם הכל", הוא אומר בחיוך. "בקרוב אני מציג תערוכת צילומים בספריה העירונית של היכל התרבות כפר סבא בשם 'ערפל – שקוף שזה ברור '. בין התמונות יש תמונות מדהימות  של פארק כפר סבא ביום של ערפל".

אתה חייב להסביר לי את הקסם של התמונה.

עבודותיי מתאפיינות במארג סימבולי – אקספרסיבי של סמלים המשתלבים יחדיו לכדי סיפור בתמונה רחבה ומובלטת.

האדם נקלע פעמים בחייו לערפל והאדמה , על אף שרועשת בעומקה, מייצגת עבורינו יציבות , שורשיות, בסיסיות

בצילומים – הפארק העירוני של כפר סבא ביום ערפל כבד. 

כל עץ וכל ספסל היצוקים בידי האדם או עצם ההוויה, נשקפים מבעדו…

ואלו – הדומם והצומח העשויים מאותו החומר מושאלים אל עולם האדם , אל טלטלות חייו , שינוי תצורת החומרים מהם האדם עשוי,שפעמים רבות, לא רואה 

מבעד לערפל משנה את תיפקודו על פי צורך , גמישות וקשיחות החומר….תנועת הערפל….המתפוגג ומגלה לנו נתיב חדש המוביל לבהירות ויציבות משתנה. מתחדשת.מתערפלת.

חוזר חלילה

עם ראש העיר רפי סער וסגנו דני הרוש בתערוכת בית היוצר

אז כל מראה שווה קליק במצלמה?

"אני לא עושה קליק על כל דבר. זה עניין של ניסיון מה שווה צילום ומה לא. קשה להסביר את זה. כל חיי השגתי דרך התמונות רגעים ששווים הנצחה וזו זכות, מתנה גדולה. אני דוחס בקליק אחד את כל האיפור, השיער, העיצוב, התכשיטים, הבגדים שיש על הדוגמנית וזה מרגיש הכי קרוב לגעת בנפש של הדוגמנית".

העיקר שלא בגוף, כמו כמה מטרידים שעלו לכותרות לאחרונה.

"נגעת בתופעה מאוד כואבת. בעבר הנושא היה מאוד פרוץ וכמעט כל דוגמנית שרצתה להתקדם חוותה הטרדות כאלה ואחרות. היום יש יותר מודעות לנושא וזה מבורך. נערות מבינות שלא כל הנוצץ זהב.

אתה עושה סרטוני תדמית לעסקים. מה השירות שאתה מציע ובמה הוא שונה משאר הצלמים?

"אני מתמחה בסרטוני תדמית מקצועיים ויצירתיים לעסקים. היום בעלי עסקים קטנים יכולים לפרסם את העסק שלהם בסרטון קצר ולהפיץ אותו במדיה המקומית, דבר שיכול לעלות ולהקפיץ להם את המכירות. אני נותן את השירות הזה במחירים שווים לכל כיס והתמורה – כך על פי הלקוחות – שווה כל שקל והרבה מעבר לכך".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן