זיכרון בסלון 2021

עיריית כפר סבא מזמינה את תושבות ותושבי העיר לקחת חלק ולארח בסלון ביתם שורדי שואה, שיספרו את סיפורם

עיריית כפר סבא, באמצעות מינהלת גמלאים, אזרחים ותיקים ושורדי שואה, אגף קהילה וחברה, עמותת "אלומה", עמותת "סביון" ועמותת "זיכרון בסלון" קוראת לתושבות ולתושבי העיר להשתתף במיזם "זיכרון בסלון" ולארח בביתם ביום הזיכרון לשואה ולגבורה, שורדי שואה תושבי העיר, שיספרו את סיפורם האישי. 

מפגשי זיכרון בסלון מתרחשים בכל העולם, בקהילות של ישראלים, יהודים ולא יהודים . בכפר סבא, בשנים האחרונות, השתתפו במיזם חשוב זה מאות מתושבי העיר ששמעו את הסיפורים המרגשים ולקחו חלק בדיון על זיכרון השואה. זיכרון בסלון הוא מסורת ישראלית המאפשרת לציין את יום הזיכרון לשואה בצורה משמעותית ואינטימית בסלון הבית, מרכזים קהילתיים, מועדוני גמלאים, בתי ספר וכיו"ב, בין חברים ואורחים.

ראש העיר, רפי סער: "החשיבות של הנצחת סיפורי השורדים, הוקרת גבורתם והנצחת סיפורי היהודים שנרצחו בשואה היא חובה לאומית המוטלת על כל אחד ואחת מאיתנו, ואני קורא לתושבים ולתושבות לארח בביתם מפגש ייחודי זה, ולשמוע את סיפורי הגבורה מפי אלה ששרדו את התופת הקשה מכל. ככל שחולפות השנים, ומכחישי השואה מרימים את ראשם, חשיבות ההנצחה עולה ואנו נעשה כל שביכולתנו כדי לתת במה לשורדים ולשורדות ולהשמיע את קולם".

תושבים שיתנדבו לפתוח את ביתם יזכו לליווי צמוד של גורמים מקצועיים וצוות מתנדבים מעמותת "זיכרון בסלון", שידריכו ויתנו כלים למארחים ולשורדים. הערב יתקיים באופן שמתאים לרוח הקהילה ומשקף את מגוון האנשים שהתקבצו בסלון, ובהתאם להנחיות, תוך חלוקת הערב לעדות, חלק אומנותי ושיח פתוח בין יושבי הסלון על חשיבות זיכרון השואה בהווה ובחברה שלנו. 

חבר המועצה ויו"ר מינהלת גמלאים, אזרחים ותיקים ושורדי שואה, אברהם (ממה) שיינפיין: "מדובר במיזם ארצי חשוב מאין כמותו. לצערי, ככל שחולפות השנים, מתמעטים שורדות ושורדי השואה החיים בקרבנו ועל כולנו מוטלת החובה להנציח את סיפוריהם ואת זכר יקיריהם שנרצחו באכזריות על ידי הצורר הנאצי. מיזם זיכרון בסלון מאפשר לעשות זאת במפגש אישי, ישיר ומרגש, עם השורדות והשורדים החיים בעירנו ואני מזמין את התושבים לארח מפגשים אלה בבתיהם".

המעוניינים לארח או להתארח בערב של "זיכרון בסלון" מוזמנים להיכנס לאתר של עמותת "זיכרון בסלון" או לאתר העירייה ולהירשם

 

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן