יונתן וקסלר – אלוף ג'ודו נולד

כשיהונתן וקסמן (17 מכפר סבא) היה ילד חיפשו לו חוג שבו יוכל להרגיע מעט את ההיפראקטיביות שלו והבחירה הייתה להתאמן בבית הספר לג'ודו של שוקי קואז, ג'ודואי עבר מצטיין. לאט לאט הבינו כולם שמעבר להתפרקות ולהוצאת האנרגיות, יש לילד פוטנציאל להתקדם בענף. עם הזמן יהונתן גדל והחל להביא הישגים מרשימים, כשהישג הגדול מכולם היה זכייה באליפות ישראל עד גיל 23. בשבוע שעבר היה למתחרה הצעיר ביותר במסגרת אליפות אירופה עד גיל 23 שנערכה בהונגריה

אז אחרי אורן סמדג'ה, יעל ארד, אריק זאבי, שגיא מוקי ועוד ג'ודוקאים גדולים, האם בכפר סבא צומח הג'ודוקאי הגדול הבא של ישראל? את זה רק העתיד יספר, מה שבטוח, יהונתן לא מתכוון לעצור.

באיזה גיל ודרך מי התחלת להתאמן בג'ודו?
התחלתי ללמוד ג'ודו בגיל 7 בבית ספר לאלופים לג'ודו אצל שוקי קואז מאמן אולימפי דאן 7, באגודת ג'ודוקאן כפר סבא ועד היום אני מתאמן שם. המקום הזה הוא הבית שלנו ושוקי קואז הוא בשבילי כמו אבא שני, הוא מכוון אותי מגיל קטן בכל האימונים וגם בחיים עצמם.
שוקי שידך לי את חברת "קידר מבנים" שהם הספונסרים שלי היום ועד אולימפיאדת פריז 2024.
ברצוני להודות לכל משפחת קידר ובמיוחד לטל קידר שהיה ג'ודאי וגם האחים שלו מתאמנים אצל שוקי ברעננה.

מתי הבנת שאתה בעצם מוכשר ומכוון לעסוק בג'ודו באופן מקצועני?
הייתי ילד מאוד היפראקטיבי ומתחרות לתחרות הבנתי שזה מה שאני צריך, האימונים בהתחלה היו בשביל להרגיע את עצמי וממש עזרו לי.
כשהתחילו להגיע גם הישגים הבנתי שאני רוצה להיות ג'ודאי מקצוען כמו הגדולים אצלנו במועדון.
בתור ילד זכיתי הרבה פעמים בתחרויות מקום ראשון באליפויות ישראל לילדים, אבל המשחק האמיתי מתחיל בגיל הקדטים ושם הייתי חייב להצליח ולהביא הישגים.

איך התחושה להיות אלוף ישראל עד גיל 23?
התחושה שלי לגבי הזכייה באליפות ישראל עד גיל 23 הייתה תחושה נפלאה, בעיקר על כך שעמדתי במשימה שהמאמן הציב לי. אני רק בן 17 וזה לא מובן מאליו לזכות  בתחרות שהיא עד גיל 23.

יונתן וטל קידר מקידר מבנים ספונסרים עד לאולימפיאדה

סיימת השבוע במקום החמישי באליפות אירופה עד גיל 23, האם אתה מרוצה מהמיקום?
באליפות אירופה עד גיל 23 הרגשתי פספוס והייתי מאוד מאוד מאוכזב. אמנם הייתי הכי קטן בגיל, כולם היו בני 23 שנה ובשנה האחרונה שלהם בגיל זה, אבל אני מבטיח להביא מדליית זהב בפעם הבאה.

האם יש לך ג'ודוקא ישראלי שהערצת וגדלת עליו?
אני מעריץ את שוקי, המאמן שלי, שהתחרה במשקל שלי 60 ק"ג והיה אלוף גדול

למה לדעתך הג'ודו הפך כל כך פופולרי בארץ?
הג'ודו הפך לפופולרי בגלל שיש תנאים מצוינים לאימון בארץ, יש מאמנים מצוינים ונבחרות מצוינות של בנים ובנות. כל הזכיות במדליות בעבר הביאו הרבה גאווה למדינה שלנו ומאז הג'ודו הוא ענף מאוד חשוב בישראל ומאוד מצליח.

מה השאיפה הכי גדולה שלך?
השאיפה הכי גדולה היא לייצג את מדינת ישראל באולימפיאדות, באליפויות עולם ואירופה ולהביא המון מדליות זהב והמון כבוד למדינת ישראל.

שוקי קואז, מאמנו של יהונתן מספר על הטאלנט:

"יהונתן וקסלר הגיע אלי בגיל 7 לבית ספר לאלופים לג׳ודו, ילד קטן מאוד היפראקטיבי. לאט לאט התקדם עבר את כל השלבים בג׳ודו וזכה בתור ילד בהרבה אליפויות ישראל לילדים. יהונתן ואמו אלינה נרתמו לעניין הג׳ודו שהפך להיות כל עולמם.
בגיל 15 התחלתי להבין שהילד נורא נורא רוצה להיות אלוף ולהיות הכי טוב במשקלו, הילד פשוט נולד להיות אלוף וההישגים לא אחרו לבוא, תחילה הוא זכה במקום הראשון בגביע אירופה בספרד לקדטים 2019, ואחר כך זכה מקום ראשון בגביע אירופה בצ׳כיה לקדטים 2021, משם רק הלך והתקדם לעוד זכיות, כולל מקום ראשון באליפות אירופה מדליית זהב ב60 ק״ג בריגה לטביה 2021 ובאליפות ישראל עד גיל 23 זכה מקום ראשון כשהוא רק בן 17 שנה.

בתחרות האחרונה במסגרת אליפות אירופה עד גיל 23 בבודפשט, סיים במקום חמישי אחרי שהיה המשתתף הכי קטן בתחרות כולה.

אני צופה ליהונתן עתיד מדהים, רק שימשיך להתאמן לפי התוכניות ושיעשה את מה שאני דורש ואז השמיים הם הגבול והוא יוכל להביא המון מדליות זהב מכל תחרות שישתתף והמון כבוד למדינת ישראל.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן