לא אספת? שילמת!

עיריית כפר סבא ביצעה מבצע אכיפת עבירות כלבים בשכונות הירוקות

צילום: עיריית כפר סבא

הבוקר (יום ה') ערכה עיריית כפר סבא, באמצעות מחלקת הפיקוח והשיטור העירוני, מבצע אכיפת עבירות כלבים בשכונות הירוקות, תוך ביצוע הסברה מקומית לשמירה על חוק העזר העירוני. המבצע התקיים כחלק מתוכנית אכיפה רב שנתית המתבצעת בכל פעם באזור שונה בעיר, במטרה להגביר את ניקיון העיר כחלק מהמדיניות העירונית הכוללת. במסגרת תגבור האכיפה, המתבצע באמצעות צוותים סמויים וגלויים, נאכפו עבירות כגון: אי איסוף צואת כלבים, כלבים ללא רצועה, כלבים מסוכנים ללא זמם ועוד.

השכונות הירוקות נבחרו למבצע זה, לאחר שנתקבלו תלונות רבות במוקד העירוני 106 על בעלות ובעלי כלבים אשר אינם פועלים בהתאם לחוק העזר העירוני ולא אוספים את גללי כלביהם. הקריאות המתקבלות בנושא במוקד העירוני נבחנות ועל פיהן, כמו גם בהתאם לסיורים המתבצעים באזורים שונים, נבחרת, כאמור, בכל פעם שכונה אחר בעיר לביצוע מבצע האכיפה – וזאת בנוסף לאכיפה שוטפת במקביל להסברה בקרב התושבים.

במהלך המבצע נרשמו 2 דוחות בגין אי איסוף גללים, דוח בגין כלב מסוכן ללא זמם, 2 דוחות בגין כלבים ללא רצועה, כאשר במקביל בוצע מבצע הסברה וחולקו כ-80 מנשרים לבעלות ובעלי כלבים שנצפו מוליכים את כלבם ברצועה ואוספים את הגללים.

במקביל, כאמור, מתוגברת האכיפה הסמויה בשכונות נוספות ברחבי העיר, וזאת בנוסף לנוכחות אכיפה שוטפת של הפיקוח העירוני, שמטרתן להתמודד עם העוברים על החוק. הפעילות, שהחלה כבר לפני מספר חודשים, צפויה להתרחב לשאר שכונות העיר, כשפעילות האכיפה תתבצע בנחישות בכל שעות היום ולאורך כל השנה.

צילום: עיריית כפר סבא

יש להדגיש, כי תבוצע אכיפה סמויה וגלויה גם על סמך תלונות פרטניות שיתקבלו במוקד העירוני 106 על גללי כלבים שלא נאספו. בהזדמנות זו נזכיר כי הקנס בגין אי אסוף צואת כלבים הוא 730 שקלים, והקנס בגין כלב ללא רצועה במרחב הציבורי הוא 500 שקלים.

ראש העיר רפי סער: "תופעת אי איסוף גללי הכלבים פוגעת באיכות החיים של תושבות ותושבי העיר, ובפעילות העירונית הנחושה שלנו לחיים בעיר נקייה, נעימה ומטופחת. כולי תקווה שבעלי הכלבים בעיר יפעלו באזור מגוריהם וברחובות העיר כולה באחריות ובאכפתיות מרבית לסביבתם, כדי שכולנו נוכל ליהנות מעיר נקייה. נמשיך לפעול עד למיגור מוחלט של התופעה. אני מודה לצוותי האכיפה וההסברה על עבודתם המסורה וקורא לציבור להיענות לגורמי האכיפה".

בעלות ובעלי הכלבים מוזמנים לצפות במיקום גינות הכלבים ומתקני ה"שקי-קקי" בעיר: https://bit.ly/3Ql3QlR

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן