מועצת העיר אישרה את תקציב עיריית כפר סבא לשנת 2021: 44% מהתקציב יוקדש לחינוך

ראש העיר, רפי סער: התקציב כולל התייעלות כלכלית כתוצאה מהפגיעה המשמעותית בהכנסות העירוניות בשל משבר הקורונה, לצד שימור רמת השירותים לתושבים

מועצת העיר כפר סבא אישרה הערב, רביעי 30.12.2020, את תקציב העירייה לשנת 2021, שטיוטה שלו פורסמה בזירת השקיפות העירונית כבר לפני מספר שבועות.

תקציב העירייה לשנה האזרחית החדשה עומד על סכום של 887.6 מיליון שקל והוא כולל התייעלות כלכלית תוך שמירה על איזון תקציבי ואיתנות פיננסית של הרשות.

תקציב הפיתוח השנתי, שאושר אף הוא הערב, עומד על סך של 99.1 מיליון שקל.

תקציב העירייה החדש שם דגש רב על החינוך, המהווה 44 אחוז מכלל התקציב העירוני, ויעמוד על סכום של כ-393 מיליון שקל, לעומת 365 מיליון שקלים בשנת 2020.

תקציב החינוך השנתי כולל בין היתר גיוס של עוזרי הוראה למערכת החינוך העירונית, שמספרם הוגדל עקב משבר הקורונה ובפעולות חינוך שונות – ביניהם גידול בתקציב הסעות התלמידים, גידול בתקציב הסיוע לילדים בסיכוי ותוספת של מגמות חדשות וכיתות תקשורתיות. עלייה נוספת נרשמה בתקציב הרווחה, חזות העיר ואגף קהילה וחברה.

יש לציין, כי עקב ביטול אירועים וקיום אירועים לפי מתווה התו הסגול, כמו גם אילוצי תקציב, נרשמה השנה ירידה בתקציב התרבות והאירועים.

ראש העיר, רפי סער: "אנו עדיין בעיצומו של משבר הקורונה בישראל, שהוביל למשבר כלכלי בכל התחומים וחייב אותנו בהתנהלות שקולה ואחראית, תוך ביצוע התייעלות כלכלית, כתוצאה מהפגיעה המשמעותית בהכנסות העירייה בשל משבר הקורונה. יחד עם זאת, יש נושאים שעליהם לא מתפשרים, ולכן שמנו דגש על החינוך, על פיתוח העיר, על שירותי רווחה ועל חיזוק הקהילה שלנו. זאת בנוסף לשימור כלל השירותים המוענקים לתושבות ותושבי העיר. אני מודה לכל גורמי המקצוע שעמלו לילות כימים על הכנת התקציב, שיאפשר לנו להמשיך להוביל את כפר סבא כעיר הטובה בישראל".

תקציב הפיתוח השנתי שאושר, כולל בין היתר הקמה, הרחבה והמשך מהפכת השיפוצים במוסדות החינוך בעיר, בין היתר שיפוצי עומק בשני מוסדות חינוך ותיקים: בתי הספר גולדה מאיר ורמז.

זאת בנוסף להשקעה בתשתיות, שדרוג גינות ומרחבים ציבוריים, פרויקטים תחבורתיים ושבילי אופניים, פיתוח תחבורה ציבורית, שדרוג תשתיות ספורט ועוד.

גזבר העירייה, צביקה דוידי: "תקציב העירייה לשנת 2021 הוא תולדה של תהליך תכנון מורכב ומאומץ, הכולל ניתוח נתונים ומידע, ושבוצע בשיתוף כל אגפי העירייה. מדובר בתקציב המשמר את איתנותה הפיננסית של עיריית כפר סבא, תוך עמידה ביעד שהצבנו לעצמנו לשמירה על איכות השירות בעיר, במקביל לשמירה על אחריות תקציבית".

מועצת העיר מאשרת את תקציב העירייה. צילום: עיריית כפר סבא

כתוב את הכותרת כאן

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן