ממחזרים אלקטרוניקה בכיף

מאות תלמידים וילדים מהעיר השתתפו בפעילות עירונית חווייתית, בשיתוף תאגיד מ.א.י, ואספו 460 ק"ג פסולת אלקטרונית

יצירות מפסולת אלקטרונית. צילום: עיריית כפר סבא

מאות תלמידות, תלמידים, ילדי גנים ומשפחות השתתפו לאחרונה בפעילות ייחודית במרכז קיפוד בכפר סבא – מרכז הקיימות העירונית, למיחזור פסולת אלקטרוניקה, בשיתוף תאגיד מ.א.י. בסיכומה של הפעילות נרשמו כ-460 ק"ג פסולת אלקטרונית שנאספה.

מדובר בפעילות המתקיימת מדי שנה, כאשר השנה השתתפו לראשונה גם 24 גנים עירוניים, וזאת במטרה להעלות את המודעות לחשיבות האיסוף והמיחזור של פסולת אלקטרונית וחשיפה למרכז קיפוד, תוך העשרת הפעילות החווייתית בתקופת הקורונה.

הפעילות כללה לראשונה בארץ הצבת מכולה במרכז קיפוד, שדימתה את פעילות מפעל מיחזור האלקטרוניקה "אולטרייד", כשהפעילות בה התקיימה לאחר קיום מערכי שיעור ואיסוף פסולת אלקטרונית במוסדות חינוך. בנוסף הוצבו במרכז, במסגרת הפעילות , עמדות לפירוק מוצרי אלקטרוניקה ועמדות יצירה חופשית של קולאז'ים ממגוון חלקי האלקטרוניקה שפורקו.

בסופה של הפעילות, בה נטלו חלק גם משפחות מירושלים, אילת, אשקלון, רחובות, עפולה ומודיעין ועוד, נאספו כאמור כ-460 ק"ג של פסולת אלקטרונית ממוסדות החינוך המשתתפים, והמשתתפים יצרו כ-160 יצירות ממוחזרות בעמדת היצירה.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק הקיימות והחדשנות, עילאי הרסגור-הנדין: "שמנו לנו למטרה להפוך את כפר סבא לעיר הקיימות של ישראל, וכך גם למובילה במודעות למשמעותה של הפסולת אותה אנו משליכים. לפעילות החינוכית ישנה השפעה ברורה על הדור הבא, שגדל כבר כיום עם הרגלי הפרדת פסולת ומודע למשמעות הצריכה המוגזמת והשפעתה על משאבי הטבע וזיהום האוויר, הקרקע והים. פעילות זו מתווספת למערך שלם של חינוך סביבתי בבתי הספר, גני הילדים, החווה החקלאית, שטחי הטבע העירוני והגינות הקהילתיות. הפסולת האלקטרונית שנאספה במהלכה תמוחזר או תוטמן באופן בו הפגיעה בטבע תהיה מזערית ככל הניתן. נמשיך להתמיד בכך למען העתיד של כולנו".

חדשות שוטפות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן