מתרגשים ביחד: סיפור הגבורה מעורר ההשראה שהוביל להקמתה של עמותת אחינועם בראשות איל, משה ורפי אדרעי

סיפור הגבורה מעורר ההשראה של רפי אדרעי ז"ל הוביל להקמתה של עמותת אחינועם אשר פועלת למען צמצום פערים ולחיזוק דור העתיד. אז מי היה רפי אדרעי וכיצד סיפורו השפיע עמוקות על בני משפחתו עד לכדי הקמה של עמותה שהפכה למפעל חיים יוצא דופן ומעורר השראה? כל הפרטים לפניכם

רפי אדרעי ז"ל וסיפור גבורתו במלחמת יום העצמאות

רפי אדרעי היה לוחם אמיץ אשר בלט עוד מגיל צעיר מאוד בפן החברתי. הוא נולד וגדל בעיר צפת למשפחה שורשית ובעלת ערכים ציוניים וחברתיים. כבר מגיל צעיר מאוד בחר לסייע בפרנסת המשפחה, ובמקביל שימש גם כמדריך ראשי בתנועת הנוער העובד והלומד. כמי שלקח חלק פעיל בהגנה של העיר, הצטרף רפי אדרעי לשורות הצבא והפך לחייל בולט מאוד, הן בשל המומחיות שלו בתחום סליקת הנשק אבל גם בשל האומץ שהפגין כאשר בחר להתבצר ביחד עם חייליו בבית כאשר הלחימה הייתה בשיאה. סיפור גבורתו הגיע לידי ביטוי בזמן מלחמת יום העצמאות, כשבחר לעזוב את העיר הנצורה צפת ולהצטרף לכוחות הלוחמים שהתמודדו עם לחימה עזה מצד צבאות ערב.

בשנת 1948 ובעקבות הפצצה של המצרים הוא נהרג כתוצאה מקליע בודד שחדר לעורפו. הוא מת בגיל 24 בלבד, כאשר בני משפחתו בחרו לקבור אותו בראש העין. סיפורו של הצעיר אשר בחר להילחם ואף עורר השראה רבה ביישוב היהודי בעיר צפת הוביל את בני משפחתו לקדם שורה של תוכניות חברתיות בשם ההנצחה, החל מקידום של בניית בית יד לבנים לזכרו ועד להקמתה של עמותת אחינועם, עמותה ייחודית וחשובה אשר פועלת לצמצום פערים וכן חיזוק של דור העתיד.

עמותת אחינועם – חיזוק דור העתיד של מדינת ישראל

עמותת אחינועם הוקמה בשנת 2018 ומאז נחשבת לאחת מהעמותות הבולטות בתחום החברתי. את העמותה הקימו בני המשפחה רפי אדרעי, משה אדרעי וכן איל אדרעי אשר ראו בסיפור הגבורה של דוד המשפחה כחלק בלתי נפרד מקידום של מטרות חברתיות. משפחת אדרעי תורמת רבות לקידום המטרות של העמותה על ידי קידום של תוכניות כמו תוכנית ליווי אישי המיועדת בעבור נוער בסיכון, תוכנית ליווי המיועדת בעבור תלמידים מהפריפריה, שיפוץ ספרייה בעיר צפת לקידום של חינוך מוזיקלי ועוד. כמי שרואים בדאגה לעתיד של הנוער בישראל, אין ספק כי הפעילות החברתית של המייסדים היא זו שהופכת את עמותת אחינועם לעמותה מובילה ומוערכת מאוד בחברה הישראלית. עדות לכך ניתן למצוא בתגובות האוהדות מצד הבוגרים ומהמשתתפים שלקחו חלק בתוכניות הרבות של העמותה אשר מתרחשות בכל רחבי הארץ. התוכניות הללו עתידות אף להמשיך ולהתרחב, כמו למשל במסגרת של פרויקט לחלוקה של מחשבים חדשים או מחודשים בעבור תלמידים.

לסיכום

סיפור הגבורה מעורר ההשראה של רפי אדרעי ז"ל אומנם נקטע בגיל צעיר מאוד בעקבות מותו בזמן מלחמת יום העצמאות, אך ממשיך להדהד גם שנים רבות לאחר מכן במסגרת העשייה של עמותת אחינועם. העמותה מספקת את המענה והתמיכה בעבור דור העתיד של מדינת ישראל, לצד קידום וחיזוק הפריפריה. לאור ההצלחה של העמותה והתמיכה שהיא זוכה לה מצד גורמי הרווחה והחינוך לצד מעטפת מלאה של מתנדבים, המייסדים מתכננים להמשיך ולקדם תוכניות רבות אשר נועדו להוביל ליצירה של שינוי חיובי בפני החברה הישראלית.  

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן