עוד בחייו יזכה להנצחה?

בהחלטה תקדימית אישרה ועדת השמות את הצעתו של ראש העיר רפי סער לקרא את הפארק העירוני על שמו של ראש העיר לשעבר יצחק ולד ההצעה תעלה לאישור מועצת העיר

פארק יצחק ולד?

ועדת השמות של עיריית כפר סבא אישרה פה אחד את הצעתו של ראש העיר רפי סער לקרא את פארק כפר סבא על שמן של ראש העיר לשעבר יצחק ולד.

בעבר נדחו הצעות לקרא שמות רחובות ואתרים עירוניים על שמם של אישים בעודם בחיים או בטרם מלאה שנה לפטירתם וזאת בהתאם לקריטריון שנקבע על ידי מועצת העיר בעבר כי לא יקרא שם של רחוב או מוסד על שמו של מי שלא מלאה שנה למותו.

חבר המועצה עילאי הר סגור התנגד בשנת 2016 להצעה לקרוא לבית הספר בשכונה הירוקה על שמו של  נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס וזאת מפני שלא מלאה שנה למותו.

מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא גאה להציע את קריאת הפארק העירוני כפר סבא על שמו של יצחק ולד מראשי העיר המוערכים ביותר בתולדות העיר. ולד בן ה-83, שפירות עשייתו הציבורית עודם מהווים חלק מהותי מכפר סבא, מילא במשך קרוב ל-30 שנה שורה של תפקידים ציבוריים, כאשר כ-22 שנה מתוכם כיהן כראש העיר. כידוע, ראש העיר לשעבר המוערך והאהוב, הוא שהגה ותכנן את הקמתו של הפארק העירוני כפר סבא. קריאת הפארק על שמו הנה סמל להערכה וההוקרה העמוקים שרוחשים כלפיו תושבי העיר, על עשייה ארוכת שנים ובעלת אין ספור תמורות לקידום ופיתוח העיר כפר סבא. יצוין כי, הנצחת פועלם של נבחרי ציבור בעודם בחיים הנה צעד מקובל, כך למשל אצטדיון טדי על שם טדי קולק, ראש עיריית ירושלים לשעבר, טיילת ת"א על שם ראש עיריית ת"א לשעבר משה (צ'יץ') להט ועוד. צר לנו כי חברי האופוזיציה בוחרים לעשות שימוש ביוזמה המבורכת לצורך התנגחות פוליטית נלוזה. יתרה מכך, ייטב אם חלק מנבחרי הציבור יבצעו חשבון נפש, ויבחנו מחדש את הגבול בין ביקורת לטובת הציבור ובין ביקורת הרסנית".

חברת המועצה הדר לביא שהתנגדה להצעה מסרה לכפר סבא ניוז "אני נבוכה ומתביישת שראש עיר בכפר סבא מעיז לבקש להנציח את פטרונו, ראש העיר לשעבר בעודו בחיים. ראש העיר לשעבר ולד, שיזכה לחיים ארוכים ובריאים, יהיה ראוי וזכאי להנצחה לאחר מותו כמו כל ראשי העיר שלנו. מבקשה זו נידף ריח רע מאוד וראוי שתמשך בהקדם."

החלטת ועדת השמות כפופה לאישור מועצת העיר

הדר לביא

כתבות קשורות

4 תגובות

  1. שולה רונן הגב

    מברכת על היוזמה.ראוי בעיני שולד שיזכה לאריכות ימים בבריאות טובה עם ורדה אשתו,יזכה בחייו למלוא ההערכה. ולד התנהל ביושר לא נקשרה בשמו שום פרשת שחיתות.מגיע לו כבוד סמיוחד שהוא היה זה שדחף ופעל להקמת הפארק.

  2. חזות חיה הגב

    למה לא לקרא לפרק אפרים קישון?

  3. שאול דור הגב

    תודה לנותני כבוד לפעילים עוד בחייהם
    לפני שנים רבות כאשר הקימו אצטדיון כדורגל בירושלים החליטו בעירייה לקרוא את שם האצטדיון על שם טדי קולק. טדי הוזמן לטקס הייתי שם והתרגשתי עם טדי ועם בני משפחתו כל מכריו והאורחים. טדי התרגש מהמחווה עוד בחייו.
    לפני 7 שנים הוזמנתי לחנוך כיכר על שם נחום היימן חתן פרס ישראל לזמר העברי. הייתי שם עם נחצ'ה עם בני משפחתו ואבי נעים ראש המועצה נחצ'ה התרגש מאוד על הכבוד שקיבל עוד בחייו.
    לפני מספר ימים עיריית חיפה לבשה חג כשהזמינו האומן הנפלא יהורם גאון לטקס קריאת שכונה חדשה על שמו. יהורם הגיע וקיבל את הכבוד המגיע לו עוד בחייו. כל הכבוד.
    כעת עיריית כפר סבא החליטה לקרוא את שם פארק כפר סבא על שם יצחק ולד . לכך אוסיף כאחד שזכה לעבוד איתו כי אין ראוי מיצחק ולד לקבלת והאדרת שמו עוד בחייו.
    לתת כבוד לאנשים בחייהם זו תמצית החיים לכבד לתת ולהוקיר את פעילי הגבורה שכל חייהם נתנו והגיע הזמן להעריך את פועלם ושיהיו עדים לעשייתם עוד בחייהם.
    שאו את דגל הנס באהבה גדולה
    שאול דור
    יו"ר ההסתדרות סניף
    כפר סבא הוד השרון דרום השרון

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן