עיריית כפר סבא במקום הרביעי ובחמישייה הפותחת בישראל, במדד הגאווה ברשויות המקומיות של האגודה למען הלהט״ב

מדד הגאווה בוחן את יחסן של הרשויות המקומיות לקהילה הגאה על פי מספר קריטריונים מרכזיים, במטרה לשפר את איכות החיים ותחושת הביטחון של חברות וחברי הקהילה הגרה במרחבים המקומיים.

כפר סבא גאה לפני תל אביב: בטקס שהתקיים היום בלשכת נשיא המדינה, קיבלה עיריית כפר סבא תעודת הוקרה על מיקומה במקום הרביעי בישראל במדד הגאווה ברשויות המקומיות. העיר תל אביב מוקמה אחריה וסוגרת את החמישייה הראשונה

על פי המדד שנחשף והוגש היום לנשיא המדינה יצחק הרצוג, עיריית כפר סבא נמצאת בעשייה מתמדת עבור הקהילה הגאה ברשות, כאשר הרשות שמה דגש רב על תתי הקהילות בעיר בעזרת מענים מגוונים וקבוצות פעילות שונות.
עוד עולה מהנתונים לשנת 2023, כי העירייה שעקפה במדד את עיריית תל אביב – שמוקמה במקום החמישי – זינקה בתשע נקודות בהשוואה לשנה שעברה, תוך פתיחה של הבית הגאה בעיר (הראשון באזור השרון) לפני כשנתיים ומקיימת צעדים לבניית פיתוח והעצמת הקהילה המקומית וחיזוק ועידוד יוזמות עצמאיות.

קבלת התעודה בבית נשיא המדינה. צילום: עמוס בן גרשום
קבלת התעודה בבית נשיא המדינה. צילום: עמוס בן גרשום

יש לציין, כי עיריית כפר סבא עורכת במהלך כל השנה אירועים ופעילויות רבות לקהילה הגאה, ביניהם קיום חודש הגאווה עם שלל פעילויות, סדנאות, הרצאות ועוד; קבלת תעודת רישום זוגיות לזוגות להט"ב עבור קבלת זכויות ושירותים מהעירייה; הכשרות לצוותי העירייה והחינוך בנושאי להט"ב ומגדר; קבוצות תמיכה וליווי להורים ללהט״ב של ארגון תהיל״ה; עו"ס ייעודי עבור הקהילה הגאה; פעילות 3 קבוצות של עמותת איגי לבני נוער; סדנאות בבתי הספר; קבוצת להט"ב לגיל השלישי ועוד.

ראש העיר, רפי סער: "כפר סבא היא עיר ליברלית, המקבלת ומעניקה יחס שווה וכבוד לכל אדם באשר הוא. ערכי הסובלנות והכבוד ההדדי הוא ערכים עליהם מתחנכים ילדינו מהגיל הרך, והם אלה שהופכים כל חברה לחברה מתוקנת ובריאה. אני גאה בנתונים שהוצגו בבית נשיא המדינה ואשר מציגים את עירנו כאחת הערים השוויוניות ביותר במדינת ישראל. נמשיך בעבודתנו ובשירות שאנו מעניקים לכל תושבת ותושב בכפר סבא".

חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק שוויון מגדרי, פליאה קטנר: "אני שמחה על עליית כפר סבא במדד הגאה למקום הרביעי. מדובר בתוצאה של עבודה קשה, משהו שהגיע בעקבות כוונה רבה והשקעה בהתאם. כפר סבא היא עיר פתוחה ומקבלת, היא העיר שבה נולדה איגי – תנועת הנוער הגאה, ומוכיחה כל שנה שהיא מהערים הפלורליסטיות והגאות בישראל. אני רוצה להודות גם לשירה חכמון, מנהלת מחלקת קהילות מגוונות, ואסף כץ מנהל המרכז הגאה, שעבדו קשה כדי להוציא לפועל את המדיניות שלנו בשטח, ובלעדיהם זה לא היה קורה".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן