קנס לעיריית כפר סבא בתביעה שהגישה נגדה חברת הנדל"ן ינוב

"נפלו פגמים של ממש בהתנהלות הדיונית של עיריית כפר סבא. מחדליה גרמו לשיבוש ההליך המשפטי, היא עשתה דין לעצמה וגרמה לעיכוב של כ-6 חודשים בבירור התביעה" נכתב בהחלטת ביהמ"ש

מתחם ששת הימים בכפר סבא- קרדיט יחצ
מתחם ששת הימים בכפר סבא- קרדיט יחצ

בית משפט המחוזי מרכז קנס את עיריית כפר סבא ב-10,000 שקל המסגרת תביעה שמנהלת חברת ינוב נגד העירייה  "נפלו פגמים של ממש בהתנהלות הדיונית של עיריית כפר סבא בתביעה נגדה, מחדליה גרמו לשיבוש ההליך המשפטי, היא עשתה דין לעצמה וגרמה לעיכוב של כ-6 חודשים בבירור התביעה", כתב שופט המחוזי אורן שוורץ בהחלטתו.

מדובר בתביעה נזיקית בסך 4 מיליון שקל שהגישה חברת ינוב נגד העירייה והוועדה המקומית לתכנון ובנייה בגין קבלת החלטות בהעדר סמכות, עיכוב מכוון ורשלני של מתן היתר בנייה ולבסוף ביטול היתר הבנייה שניתן לחברה בפרויקט תמ"א 38/2 במתחם ששת הימים בכפר סבא, והכל תוך ניצול לרעה של הליכי תכנון מבלי להביא בחשבון את הנזקים הוודאיים שנוצרו עקב כך לחברה ולבעלי הדירות.

עיריית כפר סבא נדרשה להגיש כתב הגנה בתאריך 5.1.21 , אך בקשה ארכה של חודש ימים, התובעת ובית המשפט נעתרו לבקשתה. אלא שגם במועד שהוסכם עליו, לא טרחה העירייה להגיש את כתב הגנה , אי לכך נקבע מועד למתן פסק דין בהעדר הגנה. בסמוך למועד הדיון שנקבע, החליטו בעיריית כפר סבא לבקש ארכה נוספת להגשת כתב ההגנה. שופט בית בית המשפט  המחוזי אורן שוורץ  כתב בהחלטתו "העירייה כלל לא פנתה לבית המשפט בבקשה לארכה שנייה; היא עשתה דין לעצמה וחרגה מהמועדים הסטטוטוריים שניתנו לה – בכך לקתה לא רק כלפי החלטת בית המשפט, אלא גם הפרה את הוראות תקנות בית המשפט; הבקשה הוגשה באופן לאקוני שאינו הולם את התקנות, היא לא נתמכה בתצהיר וממילא לא הוברר במדויק מה מנע את הגשת כתב ההגנה עד כה"  נכתב בתשובת בית המשפט. 

השופט אמנם נתן ארכה לעירייה, אך מצא לנכון "לרפא את המחדל הדיוני החמור בפסיקת הוצאות הולמות שיהא בהן לאזן את השיבוש בהליך המשפטי. בהתחשב במחדלי הנתבעת, היא חויבה בתשלום סך של 10,000 שקל כתנאי להארכת המועד המבוקש".

מעיריית כפר סבא נמסר: "חברת י.נ.ו.ב הפסידה רק בשבוע האחרון בעתירה שהגישה נגד העירייה, לאחר שבית המשפט המחוזי מרכז דחה את עתירתה בנוגע לפרויקט ברחוב ויצמן 55 ללא צו להוצאות. באשר לתביעה זו, עם קבלת התביעה, העבירה עיריית כפר סבא את הנושא לטיפולה של חברת הביטוח של העירייה, לצורך בדיקת נושא הכיסוי ביטוחי, וזו התעכבה במתן תגובתה. חברת הביטוח הייתה זו שהגישה את הבקשות למתן אורכה להגשת כתבי הגנה, ובסופו של הליך נעתר בית המשפט לבקשת העירייה לקבלת אורכה להגשת כתב ההגנה, וזה יוגש במועד שנקבע".

מחברת ינוב נמסר "עיריית כפר סבא עושה ככל העולה על רוחה, רומסת את תקנות בית המשפט ומתעלמת מהחלטותיו. כל זאת, מתוך כוונה להתחמק בפועל מהגשת כתב ההגנה בתביעה שהגשנו נגדה ולעכב את ההליכים. התנהלותה נעה בין רשלנות מוחלטת במקרה הטוב, לבין התעמרות מודעת בחברה ובבעלי הדירות, ניצול לרעה של כוחה השלטוני והפגנת אדישות מוחלטת כלפי היזם והדיירים והנזקים הכספיים האדירים אשר נגרמו להם. אנו תקווה כי בסיום הארכה השנייה שקיבלה, תואיל בטובה העירייה להגיש כתב הגנה ולהציג את עמדתה". 

עוד נמסר מהחברה, כי "ינוב השקיעה משאבים אדירים במשך 9 שנים לשם תכנון והוצאת היתר בנייה לפרויקט תמ"א 38 רחב היקף במתחם 'ששת הימים' בכפר סבא, הכולל 6 בנייני מגורים קיימים אותם ביקשה להרוס ולהקים תחתם ארבעה בניינים חדשים. העיריה וגורמי התכנון נתנו בתחילה את ברכתם לפרויקט, אך ראש העיר החדש ביטל את ההחלטה והוריד לטמיון את עבודתה המאומצת ואת עבודתם של יועצי ומתכנני הפרויקט, ומיליוני שקלים בוזבזו לריק. מדיניות התכנון ההפכפכה והרשלנית של עיריית כפר סבא גרמה לחברה נזקים כלכליים כבדים של מיליוני שקלים ועוגמת נפש גדולה לדיירי המתחם. מדובר בהתנהלות שערורייתית, אבסורדית ולא מקצועית".

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן