תחרות "מבריקים את העיר" יוצאת אל הדרך

הפיילוט יתקיים בקרב 10 בניינים שיירשמו לתחרות והבניין שינצח יזכה בפרסים

תמונות: דוברות

עיריית כפר סבא מכריזה היום (יום ה) על פרויקט "מבריקים את העיר", פרויקט עירוני ייחודי בשיתוף הציבור שנועד להבריק את העיר לקראת חג הפסח המתקיים השנה באפריל, במסגרתו תתקיים בעיר תחרות ניקיון בבניינים ברחבי העיר שירשמו לתחרות.

את רעיון הפעילות הגו חברי המועצה עדי לוי סקופ ודני הרוש במטרה להניע תושבים לדאוג לסדר והניקיון בסביבה הקרובה לביתם לצורך קידום מעורבות ותושבות אכפתית, ובדרך זו גם להשפיע על הנראות של המרחב הציבורי וגם להגדיל את שביעות רצונם. הפרויקט הוא פרי שת"פ של כמה מאגפי העירייה: אגף חזות העיר, אגף קיימות, אגף חברה וקהילה, והמחלקה לתרבות הדיור.

העירייה תצא תחילה בפיילוט של 10 בניינים מתמהיל של כל אזורי העיר: מזרח, מערב ומרכז.

ההרשמה תיפתח החל מהיום, יום חמישי, 17 פברואר, 2022 ותאפשר שבועיים לרישום לתחרות. בפיילוט ייבחרו 10 מבנים שיעמדו בקריטריונים. לינק להרשמה לתחרות "מבריקים את העיר": https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdNb5VkK0w3A4GYuBt1Xb8h_lrtvgzKJqRDo8GR1RZjuSrMZQ/viewform

תמונות: דוברות

התחרות תתקיים במשך 3 חודשים, במהלכם תבצע העירייה ביקורות פתע בבניינים הנבחרים וידגום אותם. הביקורת הראשונה תתבצע עם תחילת התחרות, ולאחר מכן בזמן התחרות, יתבצעו ביקורות שבועיות, בסופם יתקיים טקס הענקת תעודות במעמד ראש העיר רפי סער.

הבניינים שיראו את השיפור וההתמדה הגבוהים ביותר על פי החלטת השופטים, יזכו בפרסים שווים. הפרסים יהיו שירותים עירוניים או פעילויות עירוניות כגון: פעילות ספורט קבוצתית, השאלות בשיתופיה, הקמת גינת ירק בבניין ועוד.

ראש העיר, רפי סער: "סביבה נקייה מתחילה בהשקעת משאבים גדולים של העירייה בתחום כולל בהסברה ואכיפה, אך ללא האחריות האישית של התושבים – מאמצי העירייה לא יעזרו. סביבה נקייה תורמת לאיכות חיים ורווחה, ומחזקת את תחושת השייכות והמחויבות לקהילה ולעיר האהובה שלנו. תחרות הניקיון בשיתוף תושבי העיר הינה עוד חלק בתוכנית הרב שנתית שלנו לשדרוג מערך הניקיון העירוני שלנו. ביחד נדאג שכפר סבא תמשיך להיות יפה, נקייה ומסודרת".

תמונות: דוברות

סגן ומ"מ ראש העיר, דני הרוש, מחזיק תיק חזות העיר: "הרעיון נולד מתוך התפיסה שהשמירה על הנקיון מתחילה מהבית. לאחרונה הכנסנו לפעילות ברחבי העיר מכונות טיאוט איכותיות, שמצחצחות את הגנים, הרחובות והמדרכות ודואגות לנראות ולניקיון העיר. אם כל אחד ידאג לשמור על הניקיון בחלקת האלוהים הקטנה שלו, הדבר יתבטא גם במרחב הציבורי הכללי וישדרג את נראות העיר עוד יותר. לתושבי כפר סבא מגיע להנות מסביבה נעימה ונקייה בעירם".

חברת המועצה עו"ד עדי לוי סקופ: "אני נרגשת וגאה מאד על יציאתו לדרך של מיזם "מבריקים את כפר סבא" פרי רעיוני ביחד עם סגן ראש העיר דני הרוש. סביבה נקייה תורמת לאיכות חיים ולרווחה, ומחזקת את תחושת השייכות והמחויבות לקהילה ואף תורמת לתחושת בטחון וחוסן. תושבים ותושבות שישתתפו במיזם ויתרמו לשמירת ניקיונו של המרחב הציבורי, יזכו גם לסביבה נקייה וגם להערכה רבה ולשלל פרסים ופעילויות מגבשות ומהנות. אני מבקשת להודות לאגפים חזות העיר, קיימות וקהילה וחברה על הוצאת המיזם לפועל, ביחד כולנו מבריקים את כפר סבא!"

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן