בית הספר אוסישקין בכפר סבא זכה בפרס החינוך המחוזי לשנת תשפ"ג

בית הספר אוסישקין בכפר סבא זכה בפרס החינוך המחוזי לשנת הלימודים תשפ"ג. זאת לאחר שיו"ר ועדת פרס החינוך למוסדות, רונן כהן, שהודיע על זכיית בית הספר ואף הוסיף כי הוועדה המליצה על בית הספר לקבלת פרס החינוך הארצי.

פרס החינוך המחוזי הוא פרס יוקרתי הניתן בגין יוזמות וחדשנות חינוכית, אקלים בית ספרי מיטבי ומקצועיות של צוותי החינוך וההוראה, כאשר בחודש ינואר השנה הוכרז גן סופית בכפר סבא לשנת תשפ"ב.
הפרס לבית הספר אוסישקין ניתן לאחר בחינת שבעה מדדים שונים:
הוראה, למידה והערכה; הכלה והשתלבות תלמידים; למידה חברתית רגשית ואקלים מיטבי; פיתוח זהות ישראלית במרחב החיים המשותף בישראל; מעורבות חברתית קהילתית; קידום שותפות חינוכית עם הורים וקהילה; וחיזוק וקידום הצוות החינוכי.
בנוסף, בחודש פברואר השנה התקיים טקס הענקת פרסי החינוך המחוזי לתיכון הרצוג ולגן רעות בכפר סבא, עבור שנת הלימודים תש"ף.
בשורה זו, מצטרפת לבשורה נוספת השבוע: על פי נתוני הדוח השנתי של "רשת ערי מצוינות", ביוזמת קרן טראמפ ובניהול המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב – כפר סבא מובילה, יחד עם רעננה, את שיעור התלמידים הזכאים לתעודת בגרות הכוללת 5 יח"ל מתמטיקה, בקרב הרשויות הבינוניות והגדולות במחוז מרכז.
עוד עולה מנתוני הדוח, כי בעוד שהממוצע הארצי של שיעור התלמידים הזכאים לתעודת בגרות הכוללת 5 יח"ל מתמטיקה עומד על 16.6 אחוזים, שיעור התלמידים בכפר סבא עומד על 32 אחוזים (כפול מהממוצע הארצי). בנוסף, מוקמה כפר סבא, על פי הדוח, במקום השלישי במחוז עם שיעור התלמידים הזכאים לתעודת בגרות בחמש יח"ל אנגלית, עם 71.5 אחוזים.
הדוח מוסיף ומפרט גם את נתוני שיעור הזכאים לתעודת בגרות מצטיינת, כאשר גם פה מוקמה כפר סבא בשלישייה הראשונה במחוז, תוך שהדוח מצטיין את התבלטות העיר בעלייה שנאשמה (25 אחוז) לעומת השנה שחלפה.

ראש העיר, רפי סער: "כפר סבא מובילה את החינוך בישראל ומדי שנה אנו זוכים לפרסים בגין ההשקעה בתלמידינו, תוך עלייה מתמדת בארבע השנים האחרונות בנתוני הזכאות לבגרות. ההשקעה בחינוך מתבטאת בין היתר בשדרוג עשרות בתי ספר וגני ילדים ברחבי העיר בארבע השנים האחרונות, לאחר שנים של הזנחה, בניית מרחבי לימוד חדשניים, כיתות ועוד, העשרה תכני הלימוד ופדגוגיה חדשנית, חינוך ילדינו לערכים של אהבת האדם, סובלנות, שוויון מגדרי, נתינה לזולת ומנהיגות חברתית, פתיחת אזורי הרישום בבתי הספר היסודיים, הקמת קריית חינוך דמוקרטית ייחודית ועוד. נמשיך להשקיע בכל תלמידות ותלמידי העיר שלנו – כי הם דור העתיד".

מנהלת אגף החינוך העירוני, אסנת חכמון: "אגף החינוך וכל צוותי החינוך וההוראה בכפר סבא פועלים לילות כימים על מנת להעניק לתלמידות ותלמידי העיר את המיטב, יחס אישי לכל תלמידה ותלמיד, הדרכות והשתלמויות לעובדות ועובדי החינוך, יצירת תכנים מעשירים וחדשניים ועוד – וההישגים ניכרים. אני רוצה לברך את בית הספר אוסישקין על זכייתו בפרס החינוך המחוזי ועל המלצת ועדת הפרס להעניק לו גם את פרס החינוך הארצי. אני מודה לכל המורים, המנהלים, הגננים, הגננות, הסייעות וכל מי שלוקח חלק בחינוך ילדינו. זו עבודת קודש של ממש, הנעשית בעירנו מתוך תחושת שליחות של כל אחד ואחת מאיתנו".

מנהלת בית הספר אוסישקין, טלי שוורצשטיין בסר: "אני מודה לוועדת הפרס שבחרה בבית הספר, וזאת בהתאם למדדים שונים שנבדקו. בית הספר התמודד מול 13 בתי ספר נוספים מכל המחוז, כאשר הייחודיות הבית ספרית שלנו היא 'שותפויות', לה שותפים הצוות הנפלא שלנו, התלמידים והתלמידות וההורים – שיחד מובילים את קהילת אוסישקין למקומות הטובים ביותר. ההצלחה הזו היא גם תוצר של שותפות אמיתית עם עיריית כפר סבא ואגף החינוך, הפיקוח ומשרד החינוך".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן