בית ספר למוזיקה

בוגרי בית הספר תיכון גלילי, שהקימו את "חמישה לאחת" – אחת מלהקות הרוק המפתיעות ביותר בתעשייה, מספרים ל"כפר סבא ניוז" על רגעי ההתחלה, החלום להמשיך להופיע, להוציא סינגלים ולמלא את הבארבי

"הכל התחיל במגמת המוזיקה בתיכון גלילי בכפר סבא. כולנו למדנו באותו בית ספר ורובנו באותה הכיתה. אהבה שלנו למוזיקה גרמה לנו להקים את הלהקה שלנו וליצור 2 אלבומים", אומר עמית זילברשטיין, חבר בלהקה.

בטרם תאזינו לשירים כדאי שתשננו את חברי הלהקה: ליאור דוד, שחר דהרי, עמית זילברשטיין, איתמר גרומן ועידו יעקב – "חמישה לאחת".

כיום, למרות שחברי להקה סיימו את התיכון והתגייסו לצבא, הם עדיין ממלאים אולמות ויוצאים כעת עם אלבום שני שלא נשמע כמו שום דבר שהכרתם.

ההיסטוריה מלמדת שרובן הגורף של להקות הרוק הטובות והאותנטיות בעולם (ובישראל) נולדו בתיכון: אהבות נעורים ראשונות, בגרויות, חברויות מעצבות והתנסויות ראשונות עם העולם החיצוני מהוות תמיד השראה ליצירות כנות, תוססות ובועטות.

"חמישה לאחת", היא להקת רוק שהוקמה ב-2019 על ידי חבריה, חברי ילדות בני 16 שלמדו יחד בתיכון בכפר סבא, היא בדיוק הדוגמא המובהקת לכך – ועם קבלות.

בחצי השנה הראשונה לפועלה הלהקה חרשה את הארץ בהופעות, מבתי ספר ומועדונים ועד היכלי תרבות, והתמקדה בעיקר בקאברים ללהקות רוק אגדיות כמו אירוסמית' ונירוונה, אבל בשלב מסוים חבריה החליטו שבוער בהם לבצע גם חומרים מקוריים והחלו לעבוד על שירים ראשונים שהתגבשו, בעזרת המוזיקאי שחר אבן צור שהפיק מוזיקלית, לאלבום הבכורה – "כאן ועכשיו", שראה אור ביוני 2021 והביא את הלהקה להופיע על הבימות הנחשבות ביותר בארץ.

הלהקה, המאמינה בעבודה קשה ועצמית, כותבת, מלחינה, מביימת ויוצרת קליפים בעצמה ובעיקר דואגת להביא רוח מרעננת, חדשה וצעירה לפסקול המקומי: היא לא נשמעת כמו אף להקה אחרת, לא מבחינת הטקסטים ולא מבחינת הלחנים, העיבודים נעים בין רוק לפופ עם השפעות מגוונות של סול, RNB, בלוז גרוב ופאנק והביצועים מציגים פן אותנטי, מסקרן וייחודי.

בשנה שעברה, לאחר שסיימו יחד את כיתה י"ב והתגייסו לצבא, חברי הלהקה התמקדו, במקביל לשירותם הצבאי, בעבודה על אלבומה השני – "לא משנה" שיוצא בימים אלה, כשהפעם העיבודים וההפקה המוזיקלית נעשו על ידי חברי הלהקה בעצמם.

הכישרון של חברי הלהקה והדינמיקה היצירתית ביניהם מסמנת את אחד ההרכבים המפתיעים והמיוחדים ביותר בתעשייה המקומית, שמחזיר את הרוקנ'רול לקדמת הבמה. יתרון נוסף הוא שאין סולן אחד אלא חברי הלהקה באים לידי ביטוי לא רק כנגנים אלא גם כזמרים.

ברגעי ההתחלה שלכם כלהקה, האמנתם שתגיעו רחוק ותצליחו להוציא שני אלבומים?

עמית:" האמת שלא זה מה שהעסיק אותנו. כל מה שרצינו היה להופיע ולהקליט את השירים שלנו כלהקה. ‏בהמשך שהתחלנו כבר לצבור ניסיון חברנו לשחר אבן צור – ממוניקה סקס שייעצב אותנו כלהקה ועודד אותנו לשאוף קדימה. מדובר באומן מדהים שתמך בנו לאורך כל הדרך ומהניסיון שצברנו לצדו הצלחנו להגיע לאלבום שני".

‏מאיזה זמרים אתם מושפעים על מה אתם כותבים ושרים?

"בעיקר מלהקות ישראליות כמו הדורבנים וכוורת. רובנו  שרים כסולנים בלהקה כך שכל אחד מביא את ההשפעות שלו, כותב ושר על דברים שקורים לו בחיים".

איפה תהיו בעוד כמה שנים?

"אנחנו נמשיך להוציא כמה שיותר שירים. הרצון שלנו לצבור קהל – שיכירו אתנו עד לרמה שנצליח לסגור ערב בבארבי".

אז אני מבינה שעדיין לא צועקים לך ברחוב 'עמית תעשה לי ילד'?

"לא. (הוא אומר בחיוך). זה קורה רק בהופעות כרגע".

מתי תתקיים ההופעה הבאה שלכם והיכן?

"כרגע אנחנו עובדים על Single חדש שיצא באוקטובר, כשהוא ייצא אנחנו כבר נקבע הופעה ונעלה לבמות".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן