למה לכנס ישיבה? תריבו בבית

מסתבר שבכפר סבא גם דיון שגרתי הוא עילה לעימות, ישיבת המועצה שנערכה השבוע הייתה הכל חוץ משגרה צעקות עלבונות וסתימת פיות. פרומו לבחירות?

ישיבת המועצה בכפר סבא, האם תחזור ההמולה?

הישיבה שלא מן המניין שנערכה השבוע בכפר סבא עוררה הרבה עניין, לא בגלל התוכן בגלל האוירה

האוירה הסוערת בישיבות המועצה בכפר סבא היא חלק קבוע מהשגרה הפוליטית אבל השבוע נחצה רף שלילי נוסף, ישיבה שכולה היה עימות אחד גדול ולא סביב תוכן אלא רק על רקע של יחסים ושליטה.

כינוס ישיבות שלא מן המניין, הוא זכות של חברי המועצה ומשמש כלי חיוני בידיהם של חברי האופוזיציה להעלות על סדר היום נושאים המקדמים את השקפת עולמם ואת האג'נדה הפוליטית שלהם. השבוע התכנסה מועצת העיר בהרכב לדיון שלא מן המניין, הנושאים לדיון היו: איכות סביבה, שרות לתושב, וחילופי תפקידים בוועדת שקיפות. התוכן היה פחות מהותי לניהול השוטף של העיר אך עדיין במסגרת זכותם של חברי האופוזיציה לכינוס ישיבה.

כמיטב המסורת העירונית נפתחה הישיבה באיחור. מייד לאחר פתיחת הדיון בו הציגה חברת המועצה הדר לביא את הנושא הראשון לדיון, קטעה את דבריה חברת המועצה עו"ד עדי לוי סקופ בדרישה שהדר לביא תדבר רק על הנושא אותו העלתה לסדר ולא על נושאים אחרים. מה שגרר עימות מתמשך  שיאו של העימות חל כאשר חברת המועצה לירית שפיר שמש הצטרפה לעדי סקופ בעימות מול חברות האופוזיציה, בטענה שאין צורך לערוך דיון מיוחד בנושאים שאפשר להעלות בישיבה הרגילה.

חברת המועצה עו"ד קרן גרשון חגואל הדגישה את זכותם של חברי האופוזיציה לכנס ישיבות משה שגרם להתפרצות בצעקות של לירית שמש כלפיה, "את מתנהגת בחוצפה כלפי ראש העיר" ניסיונו של ראש העיר לנעול את הישיבה ללא עריכת דיון לא התממש והישיבה התמשכה, הדיון עצמו היה קצר אבל הטעם שנשאר מההתנהלות נשאר מר.

הדר לביא "ההנהגה העירונית הנוכחית בראשות רפי סער, נוהגת מתחילת הקדנציה בבריונות דורסנות וחוסר שקיפות כלפי האופוזיציה והתושבים. אין תקדים להנהגה שמתתלוננת על חובתה הבסיסית והיא לקיים ישיבות מועצה, סתימת הפיות נעשית כלפי חברות האופוזיציה תוך רמיסת הדמוקרטיה המקומית"

עו"ד קרן גרשון חגואל " כל מי שצפה בישיבת המועצה יכול היה לראות בבירור את הזלזול וסתימת הפיות מקרב חברי הקואליציה ובכללם חברת המועצה לירית שפיר שהתפרצה פעם אחר פעם לדברי חבריה מהאופוזיציה בניסיון להשתיקם והפגנת זלזול כלפיהם, ואלי בפרט. מכיון שזו אינה הפעם הראשונה בה חברת המועצה לירית נוהגת בצורה זו, פניתי אל לירית, לאחר ישיבת המועצה, כדי להפציר בה להפסיק את ההתנהגות הזו אולם זכיתי לקיטונות, צרחות, כינויים ואצבע מאיימת וכך התלהטו הרוחות.
אין לי אלא להצטער על רוח הדברים ואוירת השיח הקיימת בישיבות מועצת העיר. יחד עם זאת ומאחר שזו אינה דרכי, התנצלותי הועברה לחברת המועצה עוד באותו הערב. ציפיתי שגם לירית תנהג בצורה זו, אך לצערי בחרה שלא להתנצל."

עו"ד עדי לוי סקופ, חברת מועצת העיר: "התנהגותה המבישה של חברת המועצה גרשון ראויה לכל גינוי. מצער מאד שגם כעת חרף לקיחת אחריות והסקת מסקנות אישיות, היא בחרה להמשיך את המתקפה חסרת הרסן שלה. מצופה מנבחר/ת ציבור לנהוג בדרך ארץ ובאופן מכבד . מדובר בחציית קו אדום הפוגעת גם בכולנו כחברה וכקהילה "

חברת המועצה לירית שפיר שמש: "חצה כאן קו אדום ביחסי אופוזיציה-קואליציה במועצת העיר. חברת מועצת העיר קרן גרשון ואני הבענו דעות חלוקות במהלך ישיבת מועצת העיר שלא מן המניין. אציין שגם במהלך הישיבה היא בחרה להביע את דעתה אליי באופן לא נעים ולא מכבד כלל ועיקר. למצער בחרה קרן לפנות אליי לאחר הישיבה בצעקות ובעלבונות גסים ביותר שהנייר אינו סובל. גם לאחר דרישתי להפסיק את צעקותיה, היא בחרה להמשיך באופן שלא מכבד אף אדם. רבים נכחו באותה עת במקום והביעו את שאט נפשם מהתנהלותה זו."

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן