סיום מרגש למחזור הראשון של מרכז שוורץ/רייסמן לחינוך מדעי בכפר סבא: בסוף השבוע האחרון חגגו תלמידות ותלמידי המרכז את סיום לימודיהם, לאחר שחזרו ממשלחת מדעית בגרמניה, שכללה פעילות מחקרית במרכזי המחקר המובילים בעולם.
האירוע התקיים במעמד ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, וראש עיריית טירה, מאמון עבד אלחי, והדגיש את שיתוף הפעולה החינוכי הייחודי בין שתי הרשויות, במסגרתו לומדים יחד תלמידים מכפר סבא ומטירה.
המשלחת, השלישית והאחרונה לשנת הלימודים הנוכחית, כללה 29 תלמידים ואנשי צוות מקמפוסים שונים ברחבי הארץ, ובהם גם תלמידי כפר סבא, הלומדים במרכז המדעים שנפתח בעיר לפני כשנתיים ביוזמת עיריית כפר סבא ובהובלת ראש העיר רפי סער.
במהלך השבוע בגרמניה השתתפו התלמידים בפעילות מדעית במרכז המחקר DESY שבהמבורג, הנחשב לאחד המרכזים המובילים בעולם בתחומי פיזיקת החלקיקים, האסטרופיזיקה ומדעי החומר. בנוסף ביקרו במתקן המחקר European XFEL, המפעיל את אחד ממקורות קרני הרנטגן המתקדמים בעולם.
מלבד הסיורים במעבדות השתתפו התלמידים בהרצאות של חוקרים מובילים מישראל ומהעולם, ובהם פרופ' מיטל לנדאו, מאיה טופף ואדגר וקרט. לצד הפעילות המדעית נהנו גם מביקורים בברלין ובהמבורג, כחלק מחוויה חינוכית וערכית שחיברה בין תלמידים מבתי ספר שונים, בהם אולפנת הראל, תיכון גלילי ותיכון הרצוג בכפר סבא, לצד תלמידי התיכון בטירה.
מרכז שוורץ/רייסמן לחינוך מדעי הוקם בשיתוף קרן שוורץ/רייסמן, מיסודו של מכון ויצמן למדע, באמצעות החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא. מדובר במרכז ייחודי וראשון מסוגו באזור השרון, המאפשר לתלמידי התיכונים להעמיק את לימודי הפיזיקה והמדעים באמצעות למידה חווייתית, מחקר, עבודה מעשית והתנסות בטכנולוגיות מתקדמות.
במסגרת הפעילות במרכז נחשפים התלמידים לעולמות החדשנות והמחקר, מפתחים חשיבה יצירתית, מיומנויות לפתרון בעיות, עבודת צוות והתנסות בפרויקטים מדעיים מורכבים – במטרה להכין את דור העתיד של החוקרים, המהנדסים ואנשי הטכנולוגיה בישראל.
בכפר סבא מציינים כי לצד סיום המחזור הראשון, נרשם לאחרונה הישג נוסף למרכז: חמישה תלמידים מתיכון הרצוג, הלומדים בקמפוס קלרמן של מרכז שוורץ/רייסמן, נבחרו לייצג את ישראל בטורניר הכספות הבין-לאומי בפיזיקה, לאחר שזכו להצלחה בטורניר הארצי שנערך במכון ויצמן למדע.
ראש עיריית כפר סבא, רפי סער: "הדרך מהכיתה למעבדות המובילות בעולם איננה חלום רחוק – היא כבר מתרחשת כאן בכפר סבא. המרכז המדעי שלנו הוא פרויקט פורץ דרך שמציב את העיר בחזית החינוך המדעי בישראל. זהו מודל ייחודי באזור השרון, שמאפשר לתלמידים שלנו ללמוד, לחקור ולהתפתח ברמה הגבוהה ביותר. אני גאה בתלמידות ובתלמידים על ההישגים המרשימים בארץ ובעולם, ובשיתופי הפעולה שמייצרים חינוך מותאם לעתיד, ונמשיך להשקיע בתלמידינו בכל התחומים. בהזדמנות זו אני רוצה לאחל חופשה נעימה לכל תלמידות ותלמידי כפר סבא ושירות קל, משמעותי ובטוח למי שמתגייסים לצה"ל או לשירות הלאומי".
"`



