"סוחרי העיר צרכים לחשוב מחוץ לקופסא. רק כך ננצח את הקורונה והשינויים שנכפים עלינו"

גיא פופ (42), יו"ר ועד הסוחרים בכפר סבא, מספר על התקופה הקשה שחווה כבעל עסק בעקבות הקורונה וקורא לסוחרי העיר להתאגד, לשנות תפיסה ולהבין שכדי לשרוד חייבים לאמץ את הקדמה

ומתן שירות בלונים לאירועים, פועל רבות למען בעלי עסקים בעיר. לדבריו, הקורונה ופרויקט הנת"צ ברחוב ויצמן טרפו את הקלפים וגרמו להפסדים רבים בקרב הסוחרים ובעלי העסקים בעיר.

"כשהקורונה התחילה אני והשותף שלי מאור בר עוז, ניסינו למצוא פתרונות כדי שנוכל להמשיך לפרנס את המשפחות שלנו. עד אז תפקדנו כפיצוציה. בתחילת הקורונה כמעט ולא הגיעו אלינו לקוחות. חשבנו על פתרון יצירתי והתחלנו למכור מארזי ימי הולדת לאירועים – דבר שהתפתח לשירות של מארזי ימי הולדת עם בלונים, לקישוט בלונים למסיבות יום הולדת וקישוט חדרים בבתים.

כשהעסק שהצליח מאוד, ניסינו להוות דוגמא לעסקים אחרים. לצערנו לא כולם יכולים לעשות את השינוי ברמה הקהילתית דרך אפליקציה 'הכפר סבאים באים' – אפליקציה שמאפשרת לבעלי העסקים למכור ולשווק את המוצרים שלהם דרכה. לצערנו לא הייתה הענות. אנחנו עדיין מאמינים שמדובר ביוזמה חברתית חשובה שעדיין עומדת על הפרק".

לדברי גיא, בעלי העסקים נלחמים כדי לשרוד בעיר. הם נאבקים במתן הדוחות מפקחי העירייה על הצבת סחורה מחוץ לחניות, נאבקים בפרויקט הנת"צ שיבטל החניות לאורך רחוב ויצמן – דבר שיצור מדרכות צרות ומחסור במקום לנתיב אופניים.

"החלטנו להיאבק היות ולקיוסקים ולבתי הקפה לא יהיה מקום להציב שולחנות וכיסאות על המדרכה, גם העצים שבמרכז הכביש ייכרתו. ייווצרו עומסי תנועה נוראיים, דבר שידיר את רגלי הלקוחות שלנו. כרגע, לפי מה שידוע לי הפרויקט נעצר. הבטיחו לנו שהפרויקט יארך כשלוש שנים כשבפועל העובדים מצליחים לסיים רק מקטע אחד בזמן הזה".

מה קורה כרגע עם הנת"צ?

"דיברנו עם ראש העיר שמוכן ללכת לקראתנו. השבוע נקיים עמו פגישה ונחליט על המשך הדרך".

כיצד את מסייע לסוחרים בנושא הצבת הסחורה על המדרכות וקבלת הדוחות?

"התלוננו בפני העירייה וכרגע מתן הדוחות נמצא בהקפאה. חשוב לנו שיבינו אותנו. כרגע בשל הקורונה אנשים נמנעים להיכנס לחניות שיש בהן יותר משניים שלושה אנשים. הצבת הסחורה על המדרכה מסייעת לנו להתפרנס. בגדול בעירייה מכילים ומקבלים את הבקשות שלנו".   

ישנם עסקים שקשה להם לשרוד את הקורונה איזה טיפ אתה יכול לתת להם?

"לצערי, גם אשתי נאלצה לסגור את חנות המכולת שלה. הבידודים והצורך להישאר בבית עם הילדים לא הותירו לה ברירה. ישנם הרבה עסקים שמתקשים לשרוד. אני ממליץ  לעסקים שלא יכולים לבצע שינוי, למכור את מרכולתם דרך האינטרנט.

כפי שציינתי, קיימת אפליקציה ידידותית ומעולה שרצה בהמון ערים. האפליקציה נותנת מענה לבעלי עסקים שמתקשים בייחוד כעת בקורונה. באמצעותה ניתן להגיע למאות בתים בעיר ולהצליח להתפרנס. כולנו עוברית תקופה מאוד מאתגרת ואם לא נאמץ דרכים מקוריות – לא נצליח לשרוד".

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן