לא עושים מזל נאחס אבל חייבים להזכיר הפועל כפר סבא בצמרת הליגה

תשעה מחזורים אחרי פתיחת העונה מובילה הפועל כפר סבא את הליגה בלי הפסד.  לפני פתיחת העונה פרסמתי כתבה אופטימית על עתידה של הפועל כפר סבא לעונת המשחקים הנוכחית, תשעה מחזורים לאחר אותה כתבה ולקראת המחזור העשירי שבו יצאו הירוקים לעפולה, אפשר כבר להביט לאחור ולראות מה נולד ומתפתח במועדון היושב ב-"דרך הפועל".

הפועל כפר סבא קבוצה שמחה צילום: ירדי עואמי

"יש לנו דוקטורט לליגה הלאומית", אמר פעם אוהד הפועל כפר סבא ודייק. אין מועדון כדורגל שעלה כל כך הרבה פעמים מהלאומית לליגת העל, כמו שאין מועדון כדורגל שירד כל כך הרבה פעמים מליגת העל ללאומית, כך שאפשר שמי שעבר כל כך הרבה עליות וירידות יכול לזהות את העתיד.
בעבר היו בכפר סבא סגלים שמרגע שעלו למגרש הרגשתי את החיבור והיה ניתן להבין במהרה שיש בהם את הכוחות והעוצמות כדי לצלוח את הליגה הלאומית, אולי הליגה הכי לא צפויה שיש. האם זו ההרגשה שלי גם לגבי הסגל הקיים?
כשפרסמתי את אותה כתבה כאן במערכת "כפר סבא ניוז" היו שטענו שהרחקתי לכת ושאין בסגל שחקנים שוברי שיוויון ושהקבוצה תתקשה, על פניו טענה נכונה, אבל צריך להבין שגם בתקציב לא גדול ניתן לבנות קבוצה חזקה במושגים של ליגת לאומית, מה שלא ניתן לעשות בליגת העל.
העובדה שיצחק שום זז הצידה, שטום שלח עזב והוחתם מאמן יסודי כמו אורי גוטמן, כבר יצרה סביבת עבודה יותר בריאה ושקטה, ומכאן נשאר לבנות בחכמה סגל ראוי וחזק בכסף לא גדול.

האוהדים של הפועל כפר סבא לא מתלהבים מגוטמן, אבל זה בדיוק כמו שהם לא התלהבו מאף מאמן, אף פעם. גוטמן לטעמי הוא האיש הנכון במקום הנכון. הוא הצליח לגבש את השחקנים וליצור סגל שבו יכולים לעלות בהרכב מגוון רחב של שחקנים.
אחד היתרונות של כפר סבא הוא שיש לה לא מעט שחקנים שיכולים למלא כמה עמדות וגם כמה שחקנים שהם שחקני "תפר", כאלה שהם גדולים על הלאומית, אבל מתקשים ברמת ליגת העל, מה שתמיד מועיל לקבוצה בלאומית, אבל מזיק כשהקבוצה משאירה אותם בליגת העל.

אורי גוטמן מאמן הפועל כפר סבא צילום: ירדי עואמי

קבוצה חזקה נבנית מההגנה ולכפר סבא יש את ההגנה החזקה בליגה. אורי מגבו, טל מכלוף ומתן פלג הם שחקנים מעל הליגה הלאומית וביחד עם איתן רצון וחליבה יש לקבוצה הגנה מצוינת שיכולה להוציא לפועל את שיטת שלושת הבלמים, שכל כך לא אוהבים בארץ הקודש. יש בורות מוחלטת בקרב פרשני ואוהדי כדורגל בכל הקשור לשיטה הזו, שיש לה לא מעט יתרונות, אחד מהם הוא סגירת האגפים של היריב בעזרת שני שחקנים ויתרון נוסף הוא האפשרות של המגינים להפוך לקיצונים ובמשחקים של כפר סבא רואים את אורי מגבו ויוני סטויאנוב כל הזמן ברחבת היריב ולא מעט שערים מגיעים מפעולות שמתחילות או מסתיימות דרכם.
סטויאנוב שנראה עד כה כתגלית אדירה של המועדון, יכול לשחק גם בקישור בעמדה התקפית, אבל יש לו יכולות נהדרת גם על הקו ולכן גוטמן משתמש בו במגוון תפקידים.
מי שמצפה לכדורגל גדול בלאומית שישכח מכך. בלאומית צריך לנצח, להוכיח אופי ולנצל את האיכות בפרטים הקטנים.

גיל יצחק הוא לטעמי החלוץ הטוב בלאומית ומחזיק על גבו את כל החלק ההתקפי. יצחק, מעבר ליכולת הכיבוש המוכחת שלו, יודע לשחק עם הגב ולהכניס למשחקים שחקנים מקוו שני, שם יש לכפר סבא מגוון רחב של שחקנים, אמנם לא גדולים, אבל כאלה שיודעים את העבודה. חשוב מאוד היה הצירוף של עומר בוארון, שכובש לא מעט שערים ומוריד לחץ מגיל יצחק.

הכיוון הוא חיובי מאוד, הקבוצה מאומנת ומגובשת, הצוות המקצועי שקדן, אבל אם יש משהו שיכול להשתבש בהמשך הדרך הוא כרגיל יכול להגיע מבית. כרגע הגזרה שקטה, המאמן עובד בשקט ונקווה שבהנהלה למדו מטעויות עבר שחזרו שוב ושוב.

היום 29.10 (16:00) יוצאת הפועל כפר סבא למשחק החוץ בעפולה בתקווה להמשיך במומנטום החיובי.

להמשיך במומנטום צילום: ירדי עואמי

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן