24,378 תלמידי כפר סבא יפתחו את שנת הלימודים תשפ"ב

שנת הלימודים תשפ"ב צפויה להיפתח בכפר סבא ב-1 לספטמבר עם שובם של 24,378 תלמידי בתי הספר והגנים למוסדות החינוך בעיר. מתוכם, 1,729 ילדים יעלו לכיתה א'. עוד בין תלמידי כפר סבא הנרגשים, תכלול מערכת החינוך העירונית – כ-4,570 תלמידי גני הילדים, 10,218 תלמידי בתי ספר יסודיים, 4,842 תלמידי חטיבות הביניים, ו-4,718 תלמידי תיכון.

פתיחת שנת הלימודים חטיבת שזר. ראש העיר, רפי סער; דני הרוש, ס. ראש העיר; חבר המועצה עילאי הרסגור הנדין ותלמידי החטיבה צילום אבישי זיגמן
פתיחת שנת הלימודים חטיבת שזר. ראש העיר, רפי סער; דני הרוש, ס. ראש העיר; חבר המועצה עילאי הרסגור הנדין ותלמידי החטיבה צילום אבישי זיגמן

בתוך כך, במסגרת היערכות מערכת החינוך העירונית לשנת לימודים בטוחה לצד נגיף הקורונה, מובילה עיריית כפר סבא מערך בדיקות וחיסונים לילדי העיר וצוותי החינוך. כמו כן, ערוכה העירייה לפתיחת השנה על פי מתווה משרד החינוך, שמטרתו שמירת רצף לימודים פיזיים לאורך השנה. על פי הנתונים העירוניים, 74% מתלמידי כפר סבא בגיל 12-15 מוגדרים מוגנים (מחוסנים/ מחלימים/מאומתים), וכן מעל 80% מבני ה-16-19 בעיר. בנוסף, כ- 90% מצוותי החינוך הנם מחוסנים.

בימים אלה, בתי הספר וגני הילדים מחלקים להורי התלמידים את בדיקות האנטיגן, במטרה להבטיח כי כלל תלמידי כפר סבא יכנסו למוסדות החינוך עם בדיקת קורונה שלילית עד 24 שעות לפני כן. בנוסף, מפעילה עיריית כפר סבא בשיתוף משרד החינוך מתחמי חיסון ליליים, וכן הרחיבה את מערך מתחמי החיסון בעיר בשיתוף קופות החולים, אשר עומד כיום על 5 מתחמים הפזורים ברחבי העיר.

על מנת להבטיח את בריאות התלמידים וצוותי החינוך לאורך השנה, מובילה עיריית כפר סבא מתווה לימודים חדש. במסגרת המתווה, הכניסה למתחם מסגרות החינוך מותרת לתלמידים בלבד, ללא כניסת הוריהם. זאת מלבד, הורים לתלמידי כיתות א', בעלי תו ירוק או תוצאת בדיקה שלילית מה-24 שעות האחרונות, אשר כניסתם תתאפשר עד לפתח הכיתה.
כניסת התלמידים לבתי הספר תיעשה בשעות מוגדרות מראש עפי חלוקה לשכבות, על מנת למנוע היווצרות של התקהלות בכניסה למוסדות החינוך.

כמו כן, הלימודים יתקיימו תוך עטיית מסכה הן על ידי התלמידים והן צוותי החינוך בחללים סגורים, ולמעט שיעורי ספורט. בנוסף, בכל כיתה יוצבו עמדות אלכוג׳ל ומגבונים לצורך שמירה רציפה על היגיינה.

רפי סער, ראש העיר: "אנו נרגשים ומאושרים לשובם של תלמידי עירנו למערכת החינוך הכפר-סבאית. עיריית כפר סבא יחד עם צוותי ההנהלה והחינוך ובהובלת אגף החינוך מוכנה לפתיחתה של שנת לימודים חדשה, לאחר שורה של ישיבות, כנסים והיערכויות עומק. בקרוב, נציג בפני תושבי כפר סבא את תכנית החינוך האסטרטגית של כפר סבא, שתביא לשדרוג משמעותי של המערכת המצוינת שלנו, בהסתכלות ארוכת שנים ובשיתוף קהילת ההורים.

"בנוסף, כ-50 מיליון שקל הושקעו במהלך חודשי הקיץ בשדרוג, חיזוק וחידוש מבני החינוך ברחבי העיר – השקעה המצטרפת לפרויקט נרחב לחידוש, חיזוק ושדרוג מבני החינוך בעלות של מעל 170 מיליון שקל בשנתיים האחרונות. תהליך המונע מהתפיסה כי איכות ונראות, הן חלק בלתי נפרד מהצלחת המערכת החינוכית. אני מאחל לכל ילדות וילדי כפר סבא שנת לימודים מרגשת, חווייתית, והישגית".

אסנת חכמון, מנהלת אגף החינוך: "כפר-סבא פותחת שנת לימודים חדשה וההתרגשות בשיאה. אנו בעיריית כפר סבא יחד עם כלל צוותי הנהלה והחינוך, ערוכים לקבלת פניהם של תלמידי העיר. השנה נמקד את מערכת החינוך העירונית בין היתר בפיתוח ההון האנושי באמצעות הקמת פורום מנהיגות חינוכית עירונית, נשים דגש על ערכי מנהיגות, שייכות, זהות, בחירה ומגוונות בדרכי ההוראה ולמידה".

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן