דאגה לנוער בעיר, מלחמת דת או קמפיין בחירות?

אחרי סערת השלטים של מרצ, מהלך נוסף סיעת מרצ כפר סבא והפעם במשותף עם הרשימה שלנו בהצעה לסדר נגד פניה לקטינים בנושאי דת עדי לוי סקופ "יש להישמר מכל משמר שעה שמדובר בפעילות הפונה ישירות לקטינים רפי סער "קמפיין עם יסודות אנטישמיים הוא פסול"
מרצ והרשימה שלנו "בלי שתדלנות דת לקטינים" פליאה קטנר צילום: סווטה בוטקו עדי לוי סקופ צילום: מיכל בנדק

אחרי סערת השלטים של מרצ הגישו סיעת מרצ וסיעת הרשימה שלנו הצעה לסדר משותפת שתעלה לדיון בישיבת המועצה הקרובה. ההצעה לסדר מבקשת להעביר החלטה לאסור פניה לקטינים מתחת לגיל 18 בדוכני הנחת תפילין או דרכים דומות, איסור מתן מתנות, דברי מאכל ושתיה או כל תמורה אחרת לקטינים עבור חשיפה לתוכן דתי והגבלת הצבת דוכני התפילין למרחק של 300 מטרים לפחות מבתי ספר בשכונות שנושאות צביון חילוני.

ההצעה עלתה בעקבות פרסומים ללימודי מסכת בבתי מדרש, הכוללים הבטחה להגרלות נושאות פרסים בשווי אלפי שקלים, כגון איירפודס, בילוי בלונה פארק, אפל ווטש, מה שמביא לדברי מגישות ההצעה לתחושת שוחד עבור קטינים כדי שיגיעו ללמוד.

פליאה קטנר יו"ר סיעת מרצ כפר סבא: "לקטינים יש אפוטרופוסים ויש להעביר השתתפותם בפעילות מסוג זה אישור הורים, בכדי שלא יהיה מצב שתמורת אתנן משכנעים ילד שאין לו באמת עניין להיחשף לתוכן מסוים ובניגוד לרצון הוריו. הדבר משול לשוחד"

עדי לוי סקופ יו"ר סיעת הרשימה שלנו ומועמדת לראשות העיר: "יש להישמר מכל משמר שעה שמדובר בפעילות הפונה ישירות לקטינים ומציעה להם פרסים ומתנות בתמורה לחשיפה לתוכן דתי בוודאי כשהדבר נעשה בחסות העירייה"

מלחמת דת כטקטיקה בבחירות או דאגה לציבור?

הביקורת על המהלך של מרצ לא איחרה להגיע:

ראש העיר רפי סער פרסם הודעה בה כתב: ״מחלוקות, אמירות נוקבות ואפילו ביקורת קשה זה לגיטימי – אך קמפיין עם יסודות אנטישמיים הוא פסול. הקמפיין הפוליטי האחרון שעלה בכפר סבא, יש בו הרבה יותר מטעם רע ואין לו מקום בכפר סבא. עיר בה כל הקהילות מכבדות זו את זו בהרמוניה נפלאה.

כפר סבא תמיד היתה עיר מכילה ומתקדמת. עיר שמובילה מחד במדד הגאווה, אך מקדמת מאידך את האפשרות לקיים את חיי המסורת והדת תוך כבוד הדדי. השיח הבזוי הזה, שמגיע אלינו בעיקר בגלל התזמון (הבחירות המקומיות שבפתח) מרעיל לנו את העיר וטוב שפוליטיקאים, בפרט בתקופה זו, יבינו שאנחנו צריכים לחיות כאן יחד יום לאחר הבחירות. מציע להפסיק עם השיח המקומם. יש לנו רק כפר סבא אחת לשמור עליה ובכוונתי לעשות זאת.

עו"ד איתן צנעני, סגן ראש העירייה: "לצערי מדובר בקמפיין מזעזע עם ניחוח אנטישמי. בשבוע שעבר מרצ הגישו הצעה לסדר הקוראת להחרים ח"כ חרדי כי דבריו לא מצאו חן בעיניהם. יום לאחר מכן העלו שלטי חוצות הקובעים שאין כניסה לכפר סבא לשלושה נבחרי ציבור חרדים ודתיים, עם כיפה וזקן. מה השלב הבא מבחינתם? לגרש מהעיר את כל מי שחושב אחרת מהם? לשלול זכויות מאנשי ימין, מסורתיים, דתיים וחרדים? האמת היא שממרצ אין לי ציפייה, אולם אני קורא לכל חברי מועצת העיר והמתמודדים למועצה להתנער מקמפיין השנאה הזה וקורא לציבור להביע את סלידתו מקמפיינים שמפיצים שנאה. ביקורת ואפילו חריפה – כן, שנאה וגזענות – לא מוחלט".

סגן ראש העיר אורן כהן: "כפר סבא היא עיר שמקדמת שיווין וידעה להכיל את המגוון של הדעות והשונות ביננו. שנים רבות של קרוב ושיתוף פעולה שעשו טוב לעיר. לצערי הרב נוצרה לאחרונה ועל רק אינטרס פוליטי צר – ברית של שונאים. אני בטוח שהציבור לא ישתף פעולה עם אלו שעלולים להביא את העיר למקומות שאיש לא רוצה בהם. האלימות המילולית שראינו במועצת העיר שהופנתה כלפיי, השלטים הבוטים וכעת ההצעה לסדר הם מידרון חלקלק ומסוכן"

רפי סער האם תמשיך התמיכה של המפלגה?" צילום: אלון גרגו

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן