דורשים פיקוח – לא קיפוח

"אם לא יפתחו עבור ילדנו גן חרדי, נשאיר אותם בבית", כך אומרות אימהות לילדים חרדים מכפר סבא, שהפגינו מול לשכתו של ראש עיריית כפר סבא בדרישה שיפתח גן חרדי בפיקוח העירייה

"אם לא יפתחו עבור ילדנו גן חרדי, נשאיר אותם בבית"

עופרי לוי: "בכפר סבא, יש רק מוסד תורני אחד בהפרדה בין בנים לבנות. בסוף שנת הלימודים החלטנו שכמו לכל הילדים, גם לילדנו מגיע גן בפיקוח העירייה. לאחר תהליך ארוך מול משרדי העירייה השונים, הגענו למנהלת מחלקת החינוך הקדם – יסודי, שמהרגע הראשון הבינה את הצורך המיידי לפתוח מסגרת חדשה עבור הילדים למרות הזמן הקצר.

פעלנו בשיתוף פעולה מלא ומילאנו את כל הדרישות שנדרשו מאיתנו. לאחר עבודה מקצועית ומאומצת של מנהלת אגף החינוך הושגו: אישור ממשרד החינוך לפתיחת הגנים בהפרדה. מבני עירייה אופציונליים שהוצגו לנו כמיקום אפשרי לגנים (גנים שנסגרו). וכן כמות הנרשמים מספיקה לפתיחת הגנים – כולל רישום עצמאי של כל אחד מההורים מול העיריה. מבחינתנו הבנו שיש את כל המרכיבים לפתיחת גן.

שני אלבז: "לצערנו ביום חמישי האחרון התבשר לנו בפגישה במשרדי מנכ"ל העירייה – שבקשתנו נדחתה. במקום פתיחת הגן הועלו בפנינו הצעות לא רלוונטיות שמזלזלות בנו ובילדנו".

אלו הצעות קבלתן?

"להחזיר את הילדים למוסד העצמאי בו למדו – שאינו תחת פיקוח העירייה. לחלופין פיזור בין גני העיר השונים – זו הצעה לא רלוונטית שיכלה להינתן רק על ידי גורם שלא מבין, או לא רוצה להבין, את ההבדל המהותי בין חינוך תורני לחרדי. כשלא הסכמנו להצעות האלו נאמר לנו שאם אנחנו לא מרוצים מהאפשרויות שיש בעיר – שנרשום את ילדנו למוסדות מחוץ לעיר. כתושבי עיר שמשלמים מיסים בדיוק כמו שאר תושבי העיר – נשארנו פעורי פה. ילדינו הרכים, ואנו כתושבים זכאים לקבל את זכותנו המלאה לגן עירייה במסגרת חוק חינוך חובה לפי דתנו ואמונתנו בצורה שוויונית בעיר. הגענו לכאן כדי למחות על היחס כלפי ילדינו שככל הנראה לא יתחילו את שנת הלימודים השנה".

מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא קשובה להורים, תוך מתן מענה לכל ילד וילדה בעיר. בכפר סבא ניתן מענה חינוכי נרחב לילדות וילדי הציבור הדתי והחרדי, באמצעות ארבעה זרמי חינוך דתיים-חרדים, ביניהם גני חינוך דתי-ממלכתי, חינוך ממלכתי-חרדי, חב"ד ובית יעקב יצהר, הפועל בהפרדה מלאה. נציגי הורי הילדים פנו לעירייה לאחרונה ומאז מתנהל עימם שיח פורה תוך שיתוף פעולה מלא בין הצדדים. חשוב להדגיש, כי הפיקוח על הגן נמצא בסמכות משרד החינוך אך למרות זאת, הוחלט על ידי העירייה להגביר את הפיקוח על גן הילדים וההורים עודכנו על כך. אנו נמשיך לעמוד בקשר עם ההורים לאורך השנה, על מנת שלכל ילד וילדה יינתן מענה ראוי בהתאם לצרכיו".

טרריום במבצע

טרריום על מצע פחם במבוק מערכת אקולוגית סגורה לא דורש טיפול במבצע לקוראי כפר סבא ניוז החל מ 50 ש"ח בלבד בחנות אליאור דגים ונוי ברחוב היצירה 10 רעננה

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן