חודש אחרי הבחירות תחילת הקמת הקואליציה

חודש אחרי הבחירות וההסכם הקואליציוני הראשון של ראש העיר רפי סער נחתם, הראשונים להצטרף סיעת מרצ, עדיין לא ברור מה יהיה הרכב הקואליציה וכיצד יחולקו תפקידי סגן ראש העיר

הסכם קואליציוני ראשון בכפר סבא

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, חתם  על ההסכם הקואליציוני הראשון שלו. הסיעה הראשונה איתה הגיעו להסכמות היא סיעת מרצ כפר סבא חופשית.

עיריית כפר סבא: "במסגרת ההסכם בין סיעת "ממשיכים בעשייה" לסיעת "מרצ כפר סבא חופשית", הוסכם כי העיר כפר סבא תשמור על צביונה הליברלי, השוויוני והפלורליסטי תוך התייחסות אישית לכל קהילה וצרכיה בעיר.

מרפי סער, ראש העיר, נמסר: ״כפר סבא בראשותי הייתה ותישאר עיר של כולם. משמאל ומימין. דתיים וחילונים. עיר חופשית ליברלית. אני מבטיח להמשיך להצעיד את כפר סבא להיות עיר מובילה בחינוך, בתרבות, באיכות חיים וסביבה. אני אשמור על מרחב חיים שוויוני, המכבד את כל הקהילות וצרכיהן, כדי שכולנו נוכל ליהנות מחוויית חיים משובחת ומובילה בישראל. אני גאה בחברות הסיעה שלי שהצטרפו לשולחן המועצה: אורית מסמי ושלי סבר, נשים עם ניסיון ועשייה ציבורית רבה. ביחד נמשיך לקדם נשים ולעודד את ישיבתן בשולחן מקבלי ההחלטות."

מסיעת כפר סבא חופשית נמסר: ״אנו שמחים להודיע על חתימת ההסכם הקואליציוני בין סיעת כפר סבא חופשית לסיעת ראש העיר. המו"מ היה ארוך ומאתגר, אך לאורך כל הדיונים, עמדה לנגד עינינו טובת הציבור הליברלי הכפר סבאי. במסגרת ההסכם, השגנו הישגים משמעותיים בנוסף להישגים מהקדנציות הקודמות.״

לא פורסם מה תחומי האחריות והתפקידים אותם תקבל סיעת מרצ.

 

הדר לביא
נוהלה שיחת נימוסין אחת עם סיעת הדר לביא שלא הובילה למשא ומתן

מי עוד יצטרף?

את המשא ומתן הקואליציוני מנהל סגן ראש העיר דני הרוש, למרות ההערכות שסיעתו של איתן צנעני תהיה הסיעה הראשונה איתה יחתם הסכם קואליציוני הפתיעה ההכרזה על ההסכם עם מרצ. האם יגיעו להסכמות על סיעת תנופה למרות ההצהרות על "שמירה על צביונה הליברלי, השוויוני והפלורליסטי של כפר סבא" לצד ההודעה של מרצ על "הישגים משמעותיים בנוסף להישגים מהקדנציות הקודמות."?

כרגע יש לקואליציה 7 חברים, המשא ומתן עם סיעתה של הדר לביא לא החל, עד היום קוימה פגישת נימוסין אחת שלא הובילה למשא ומתן רציני. הצטרפות של סיעת תנופה תחייב שמירה על הסטטוס קוו ביחסי דתיים חילוניים בכפר סבא, וערנות מוגברת של ראש העיר וסגנו על כל משבר פוטנציאלי.

בהנחה ותושג הסכמה על צרופה של סיעת תנופה בראשות איתן צנעני, והצטרפותם של ממה שיינפיין ואורן כהן הקואליציה תעמוד על  12 חברי מועצה. רוב מינימאלי ודחוק המחייב הישענות על מרצ כגורם מפתח בקואליציה. ראש העיר חייב יהיה להגיע להסכמות עם סיעת יש עתיד בראשות נדב לויטה כדי להבטיח קואליציה יציבה עם מינימום משברים.

 

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן