כתב אישום נגד התוקף של צביקה סודרי

לפני שנה וחצי מדינה שלמה זועזעה מהתקיפה של צביקה סודרי, תושב כפר סבא, שלוקה בתסמונת דאון. השבוע הוגש כתב אישום נגד התוקף, איש העסקים אוריאל טורשי, בגין תקיפת חסר ישע וגרימת חבלה

כתב אישום
כתב אישום בפרשת התקיפה של איציק סודרי

כתב אישום בגין תקיפת חסר ישע וגרימת חבלה, הוגש השבוע על ידי פרקליטות מחוז מרכז לבית משפט השלום בכפר סבא נגד אוריאל טרשי (38). טרשי, מואשם כי לפני שנה וחצי תקף באכזריות את צביקה סודרי (40) עם תסמונת דאון, תושב כפר סבא – בתוך מכולת בעיר. האירוע תועד במצלמות אבטחה והסעיר רבים.

על פי כתב האישום שהוגש השבוע הנאשם ידע כי מדובר באדם שסובל ממוגבלות שכלית, תפס אותו בחולצתו והיכה אותו בתוך המכולת. סודרי שניסה להימלט מידיו, התחבא מאחורי הדלפק בחנות אך התוקף השיגו, נגח בראשו, משך את חולצתו עד שזו נקרעה וסודרי נפל על הרצפה, תוך כדי שבעל המכולת ניסה לעצור את התקיפה. לאחר מכן טרשי זרק על סודרי קופסת פלסטיק שהייתה בחנות. כתוצאה מהתקיפה סודרי פונה לבית החולים עם דימום בברך וחבלה בשוק ימין.

טרשי, שזומן לשימוע לפני הגשת כתב אישום, טען כי סודרי נהג להטריד את בנו – גם הוא ילד עם צרכים מיוחדים. בקשותיו מסודרי לחדול מכך לא התקבלו לטענתו. השבוע החליטו בפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום – בסעיף של תקיפת חסר ישע וגרימת חבלה.

עו"ד ענבר קידר-ברוך. קרדיט לתמונה: סטודיו סקייליין.

סודרי שנותר חבול, כואב והמום מהאירוע, סיפר ל"כפר סבא ניוז" על רגעי האימה והעלבון: "הגעתי למכולת לעשות קניות. אחד הילדים שהיה שם החל להציק לי. אנשים התערבו והרחיקו אותו. אביו של הילד הגיע גם הוא למקום ופשוט הכה אותי 'מכות רצח'. זה לא יפה מה שהאיש הזה עשה לי. כולם מכירים אותי ואוהבים אותי כאן בעיר. אף פעם לא הרביצו לי. ממש נעלבתי והתאכזבתי שזה קרה. אני חרוץ וקם כל בוקר לעבוד במע"ש כפר סבא. כולם מעריכים ואוהבים אותי שם. אחרי שקבלתי מכות – לקחו אותי לבית החולים. כל הגוף כואב לי אבל הלב יותר".

מיד לאחר המקרה הגישה משפחתו של סודרי תלונה למשטרת כפר סבא נגד טרשי, וליאורה, אחותו פרסמה את סרטון התקיפה ברשתות החברתיות. כשנודע שהתוקף הוא בעלים של אולם אירועים  ברעננה, קריאות לחרם על האולם נשמעו מצד התושבים.

פרופ' עו"ד דנה פוגץ'. קרדיט לתמונה: סטודיו סקייליין.

פרופ' עו"ד דנה פוגץ' ועו"ד ענבר קידר-ברוך, המייצגות את הנפגע" :אנו מברכות על החלטת הפרקליטות להגיש כתב אישום בגין עבירה חמורה כנגד מי שבחר לתקוף באלימות קשה חסר ישע, עבירה הנמנית על העבירות החמורות מבין עבירות האלימות בחוק העונשין.

אנו גאות מאד בצביקה על שאזר אומץ להתלונן על אף הקושי הכרוך בכך, וקוראות לבית המשפט לנקוט אפס סובלנות ולהטיל על הנאשם עונש ראוי ומרתיע.

יש להיאבק בתופעות האלימות הללו וביתר שאת כשמדובר בתקיפת חסרי ישע, ועל בית המשפט להעביר מסר חד וברור בדרך של הטלת ענישה הולמת ומרתיעה על אותם עבריינים, כדי שמקרים כגון זה לא יישנו, ועל מנת לעודד נפגעים להתלונן כנגד הפוגעים בהם".

תגובתו של סנגורו של אוריאל טרשי, עו”ד אורי אביב: "טרם קבלנו את כתב האישום".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן