כפר סבא עיר של ספורט והתמיכות העירוניות קריטיות

על רקע דחיית אישור התמיכות בעמותות סגן ראש העיר ומחזיק תיק הספורט בעיריית כפר סבא, אורן כהן, מספר על ההישגים בתחום הספורט, על התמיכות הכספיות של העירייה בענפי הספורט השונים ועל כוונתו להקים מתחם פעילות חברתי ומשפחתי בשם “פדל” – שיכלול מגרשי סקווש ומטקות  

בעקבות הדיון על התמיכות בעמותות הספורט בישיבת המועצה האחרונה בכפר סבא שיחה עם עם אורן כהן, מחזיק תיק הספורט. לדברי כהן, אחת המטרות הראשונות שלו היא להרוס את מגרש הכדורגל העירוני ולהקים מגרש חדש שיכיל כ-10,000 מקומות ישיבה, וייתן מענה לכלל התושבים.

בישיבת המועצה האחרונה נערך דיון על השקיפות בקריטריונים של  חלוקת התמיכות לעמותות הספורט, אורן כהן: " כל הקריטריונים ברורים ויוצגו לחברי המועצה, התמיכה בעמותות היא מנוע לצמיחת הספורט בכפר סבא"

אורן כהן סגן ראש העיר, מחזיק תיק הספורט, תיק החינוך הציוני, תיק הקליטה והעלייה, ותיק ממשל ורגולציה. בנוסף, מסיים בימים אלה תואר שני במשפטים יחד עם בתו, כשלדבריו מדובר בזמן איכות הכי טוב שחווה עמה. בשיחה ל"כפר סבא ניוז", הוא מספר על התמיכות בספורטאי העיר, על התקציבים שמועברים למען ההישגים שלהם ועל מטרתו לחבר בין תושבי העיר, ולחזק את קשרי המשפחות באמצעות הספורט.

כהן: "בתקופה האחרונה חלה קפיצה משמעותית בהישגים של ספורטאי העיר. בשנתיים האחרונות התמיכות גדלו במיליון וחצי שקל  – מדובר בתקציב מאוד משמעותי. אחד הפרויקטים החדשים שהולך לקום בעיר הוא 'פדל', שיכלול שילוב של טניס, סקווש ומטקות. מדובר בארבעה מגרשים שייבנו לשם הנאה לזוגות, יחידים ומשפחות. המטרה שלנו היא להפוך את הפארקים בעיר למקום חוויתי וספורטיבי שיחבר בין הקהילה ויחזק את קשרי המשפחות". 

כהן, בעברו שחקן כדורגל, מספר שעלה על המגרש כבר בגיל 5. מאמנו היה שאולי דור, שכיום מכהן כיושב ראש ההסתדרות בכפר סבא. בהמשך אומן על ידי אשר אלקובי. "חייתי מגיל צעיר על המגרש. כיום, גם כשחקן לשעבר וגם כתושב העיר, קשה לי לראות את האצטדיון שאינו מתאים לקצב גדילת האוכלוסייה בעיר. כמנהל תיק הספורט אני מנסה להוביל מהלך להריסת האצטדיון ובנייתו מחדש. התכנון הוא לשדרג את האצטדיון, להגדילו ולהוסיף מקומות כדי למנוע את הבלגן שמתרחש במתחמו כיום. אני מאמין שתוך כמה שנים זה יקרה". 

מהם הענפים שספורטאי העיר בולטים בהם?

"ענף הכדורעף – זכינו בדאבל, בהישגים באירופה, אנחנו חזקים גם בכדורסל, בג'ודו ובהרבה תחומים. יש כאן הון אנושי, תמיכה תקציבית ואמונה בילדים שלנו". 

 כשכהן מדבר על העברת תקציבים ותמיכה בענפי הספורט הבולטים בעיר, הוא לא פוסח על התמיכה של העירייה בתלמידי בית הספר. "לאחרונה הכנסנו אל בתי הספר את המיזם 'זוזו' – מגמות ספורט מגוונות שמפעילות את הילדים. הספורט תורם לאישיות למשמעת ולנפשם של הילדים".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן