נגמר המרצ- הדגל הליברלי עובר הלאה

נגמר המרצ, מרצ הרשימה שהייתה בעבר התקווה לציבור הליברלי בכפר סבא הפכה לצל של ההבטחות שלה, האם יש עתיד ייקחו את ההובלה של הקהל הליברלי בכפר סבא?

נגמר המרצ
האם מרצ יהיו חיילים נאמנים או שצפויה מהומה בקואליציה?

נגמר המרצ

כבר 3 מערכות בחירות שניגון ההפחדה של מרצ כפר סבא נשמע אותו דבר, בלעדינו כפר סבא תיהפך לעיר סגורה חשוכה, וכוחות האופל ישלטו בה. האם זו המערכה האחרונה של מרצ בכפר סבא?

שוב חוזר הניגון של מרצ, מה קרה בפועל בקדנציה האחרונה? כלום ושום דבר. כיבודים שררה  והתנגדות לצעדים התואמים את האג'נדה הליברלית לה הם התחייבו.

בבחירות הקודמות זכתה מרצ ב 4  מנדטים למועצת העיר, הרשימה בראשות עילאי הרסגור הנדין, הצטרפה לקואליציה בראשות ראש העיר רפי סער עם הבטחה לציבור  הבוחרים לשמור ולקדם ערכים ליברליים בכפר סבא.

בתמורה להצטרפות לקואליציה קיבלה מרצ שלל כיבודים ותפקידים:

תפקיד סגן ראש העיר בשכר לחצי קדנציה, כולל מינוי אישי של עוזר לראש העיר בשכר.

אחריות על תיק התחבורה.

תיק השוויון המגדרי.

 הוועדה לקידום צעירים

תיק הנגישות וועדת הנגישות

תיק איכות הסביבה

 מינוי לדירקטוריונים משמעותיים

 תפקיד ממלא מקום יו"ר ועדת מכרזים, יו"ר ועדת כספים

 מ"מ מקום יו"ר דירקטוריון גלי השרון

והחשוב מכל חופש הצבעה בכל הנושאים הקשורים לדת ומצפון. עד מחצית הקדנציה בה ניתנו כל הכיבודים התנהגה הסיעה באופן ממושמע בניגוד לערכים עליהם הצהירו עם הכניסה לקואליציה.

עילאי הרסגור פרש אחרי קדנציה חלקית של הבטחות לא ממומשות

בפועל התנהגה מרצ בניגוד לכל ההבטחות לבוחרים שלה:

תחבורה ציבורית:

 בפברואר 20 העלו חברי האופוזיציה הצעה לסדר היום במועצת העיר על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת. קולותיהם של חברי המועצה היו יכולים להכריע לטובת הפעלת תחבורה ציבורית אבל הם בחרו להימנע בהצבעה.סגן ראש העירייה ויו"ר סיעת מרצ, באותה תקופה  עילאי הרסגור-הנדין, שהחזיק בתיק התחבורה, הדהים את התושבים כשנמנע מלהצביע בעד תחבורה ציבורית בניגוד לעמדה אותה הביעה הסיעה במהלך הקמפיין.

מינוים פוליטיים

מינוי העוזר שכשל, חלק מההסכמים הקואליציונים כללו גם משרת אמון לעוזר סגן ראש העיר, כשסיים הרסגור את כהונתו ניסה להעביר החלטה על מינוי עוזרו לתפקיד בעיריית כפר סבא למרות שהוא כבר לא בתפקיד. הניסיון כשל חברי המועצה לא נתנו יד לתרגיל ונחסכו לקופה הציבורית סכומים משמעותיים.

כשלון הנת"צ

מתוקף אחריותה של מרצ על תיק התחבורה גם נושא נתיב התחבורה הציבורית בוייצמן היה על הפרק, הרסגור וסיעת מרצ התעקשו לא להקשיב לתושבים שהתריעו על הבעייתיות בתכנית. התוצאה, ביטול הפרויקט למרות התעקשותה של מרצ.

שנת שמיטה ואג'נדה ירוקה

אחרי סיום תפקידו כסגן ראש העיר החליטו הרסגור ורשימת מרצ כי זה הזמן לנפח שרירים והציעו הצעה לשתילה בשנת שמיטה, למרות שרגע לפני כשביו בתפקיד עם שכר הנושא לא הפריע להם, פופוליזם פוליטי, כמובן שההצעה לא עברה, והפתרונות יצירתיים אותם הציע סגן ראש העיר איתן צנעני התקבלו. בשנת 2021 הצביעו נגד שתילת עצים בעיר ונגד שימוש בכלים רב פעמיים בבתי הספר. ירוקים? לא כמו שחשבתם

אי תמיכה בקהילה הגאה

בשנת 2019 – הצביעו חברי המועצה מסיעת מרצ נגד הקמת בית לקהילה הגאה. חברת המועצה, קרן חגואל-גרשון, הצעה לסדר בעניין הקצאת מבנה להקמת מרכז גאה בכפר סבא.  שבניגוד לציפיות הברורות של חברי הקהילה, "כן" לא נשמע באותה הישיבה, והחלטה חד-משמעית על הקמת מרכז לקהילה לא התקבלה. גם בנושא הפחתת השימוש בכלים חד-פעמיים, על פי הצעתה של קרן חגואל-גרשון בנובמבר 2019, הצביעו חברי סיעת מרצ בעד להסיר את ההצעה מסדר היום, בניגוד למצע והבטחות והחזקתם בתיק איכות הסביבה.

ניסיונות השיקום שלא צלחו

לאחר שבחר הרסגור לפרוש מהפוליטיקה המקומית נכנס קובי פדווה למועצת העיר ומונה לראש הרשימה לקראת הבחירות המקומיות, בתחילת המערכה הפוליטית רמז פדוה על כוונתו להתמודד על ראשות העיר כוונה ממנה נסוג מהר כשהבין שסיכויו לא קיימים.

בחודש יוני החליטה סיעת מרצ לחזור לקמפיין ההפחדה ותלתה ברחבי העיר כרזות נגד פגישות או כניסה לעיר של חברי כנסת ושרים חרדים, התרגיל הוותיק של ההפחדה לא עבד הפעם והציבור דחה את הקמפיין.

קמפיין הבחירות לא ממריא, מכייון שהרשימה הארצית התרסקה בבחירות גם התמיכה הכלכלית מהקמפיינים הקודמים נעלמה. כדי לממן את הקמפיין פנה ראש הרשימה קובי פדווה בקריאה לתושבי העיר לסייע במימון הקמפיין. גם נציגת הירוקים ברשימה עדי אנגרט פרשה.

האם זהו סוף עידן מרצ בכפר סבא?

 

יש עתיד
רשימת יש עתיד למועצת העיר כפר סבא

את הדגל הליברלי בכפר סבא מתכוונת להרים רשימת יש עתיד וצעירי כפר סבא, הרשימה בראשות נדב לויטה פועלת על מנת להרים את הדגל הליברלי בכפר סבא.נוכחות חברי הרשימה במרחב הציבורי באה לידי ביטוי כבר עכשיו לפני הבחירות.

רשימת יש עתיד וצעירי כפר סבא: ״בבחירות הקרובות מחזירים.ות את הקול הליברלי למועצת העיר כפר סבא. אנחנו בסיעת יש עתיד וצעירי כפר סבא מחויבות ומחויבים לכפר סבא דמוקרטית, שוויונית, מכילה וליברלית. כפר סבא שלנו תהיה עיר שכולם.ן רוצים לגור בה, שכיף לגור בה, שלא יקר לגור בה, עם מרחב ציבורי מכיל ושוויוני לכולם ולכולן. עיר שווה תרתי משמע. יש עתיד וצעירי כפ״ס. באים לשנות.״

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן